Éjmágus paklik: Timera, a kivégzés asszonya

Legutóbb azzal fenyegettem meg a nagyérdemű olvasóközönséget, hogy hallatok még magamról, ha Éjmágusom valami elismerésre érdemes eredményt produkál. Nos, legutóbb furcsa szövetséget kötöttek ők ketten, Éjmágusom és Timera, a szerencse asszonya, és kéz a kézben megpróbálták megtréfálni a HKK amatőr szekcióját a Beholder által rendezett szeptemberi egyszínűn. Mielőtt belefognék a pakliépítés rejtelmeibe, egy szót engedjetek meg nekem magáról, Timeráról.

A HKK lapokon szereplő alakok többsége fontos személyiség a háttérvilág, a Túlélők Földje (illetve a Végzetúr és az Ősök Városa) mindennapjaiban. Timera nevű istenségről, vagy avatárról azonban nem tudok, ilyen néven nem ismeretes a Szerencse Istennője. Mindebből megállapíthatjuk, hogy ő valójában nem istenség, még csak nem is angyal, hanem egy halandó, még ha az istenek kegyesek voltak is hozzá, és megajándékozták őt a sors irányításának lehetőségével. Mint mondottam, halandó, de ez nem jelenti azt, hogy hétköznapi lenne, vagy ne létezne a kultusza, még ha másként is nevezik őt a kalandozók. Erdauin széles pusztáin, a túlélők alkotottak egy Közös Tudatot, A Kerekkorsó Rendje - néven. Nekik köszönhetjük a Sörsátor elnevezésű tereptárgyat, ami megjelent a HKK lapjain is, és a Fortuna Szentélye nevű áldozati oltárt, ahol mindenféle csodálatos dolog megtörténhet, mivel ott még az átkozott tárgyainktól is megszabadulhatunk. A kalandozók tehát Fortuna Istennőként emlegetnek egy halhatatlant, és itt-ott még a Sors Úrnő néven is illetik. Temploma nincs, ahogyan papjai sem, mégis létezik, és hatalma átitatja a kalandorok életét. A szerencse, mint isteni szféra nem jelenik meg egyetlen ghallai isten hatalom-palettáján sem, de Fairlight, a pénz, a kalmárok és villámlás istene, és persze Elenios, a szerelem, a csábítás és szelek úrnője is magáénak vallja azt. Nem csoda, ha a HKK lapjain is e két isten színeit viselik a legjobb „Timerás” lapok.

Ennyi bevezetés után lássuk, hogyan is szűrték össze a levet ők ketten, Éjmágus és Timera.

Nyílt titok volt, hogy az egyszínűn sok bilincs lesz, leginkább feketével, és a blokkoló paklik felbukkanása is várható volt. Erősnek éreztem még a moa - szűk esztendők vonalat, és a három erdős - átkozott követős tűz-decket is. Az volt tehát a kérdés, hogy szabálylap vagy követő? Végül úgy döntöttem, hogy bátran bevállalok egy olyan követőt, amivel egyébként nem szokás versenyre menni.

Timera, a szerencse asszonya (új) a pénzfeldobás, és a kockadobás eredményét képes befolyásolni, ezért célszerű mellé olyan lapokat választani, amik a szerencsétől függően csinálnak valamit. A követőnk max 3-mal módosítja a dobás eredményét 1 Vp-ből, 2 nekronból, vagy 2 Ép-ből. A játék első három körében jellemzően Ép-ből üzemeltessük. Később Vp-ből, és csak ha már biztos a győzelem, akkor áldozzuk be neki a pakli lapjait, ugyanis, ha kisemmizzük a pakli sztárját, akkor nehéz dolgunk lesz. A legjobb kockadobálós lapok Timera nevét viselik. Timera varázsitala csak akkor nem ad nekünk ingyen két lapot, ha egyest dobunk. Tehát szinte biztos, hogy komoly lapelőnyt fog termelni. Timera trükkje nettó 3-4-5 Vp-t tud adni, illetve 1 Vp-ért 4-5-6 Vp-t tud elvenni az ellenféltől. Timera gondolata a követőnk mellett a játék legjobb countere, ehhez vita sem férhet. A többi „Timerás” lap felejtős.

Mi van még? A csodák palotája négy dolgot is csinál: leszed, counterel, sebez vagy gyógyít. Azt hiszem ennél szélesebb repertoárt kívánni egyetlen lapra már pofátlanság. A leszedés szekciót a Rizikó elnevezésű ősöreg lap biztosítja. Ebben a környezetben azt tudja, hogy 1 nekronért, és efelett a legrosszabb esetben +4 Ép feláldozásáért, tehát gyakorlatilag ingyen, leszed egy lapot. Azaz nyújt nekünk egy kis védelmet az ellenfél első, vagyis akár a mi nulladik körünkre is. A pakli sztárjára, a Kivégzés szakértelemre később térek vissza.

A pakli gerince tehát máris megvan:

3 Timera gondolata

3 Timera trükkje

3 Timera varázsitala

3 Rizikó

2 A csodák palotája (új)

 Az első verzióban még úgy gondoltam, hogy az egyszínű kék pakli szinte kiált Elenios bűbájáért. Ha emellé betesszük az Elmefacsarás (új) és Hendiala familiárisa „lefojtó” lapokat, akkor velük elég szép lock-ot tudunk rátenni az ellenfélre, akár az első körben is. A drágítás mellé pedig mi más illenék jobban, mint a Vp-szívás? Így került be a pakli korai verziójába a Tudatszívás, Lady Olivia trükkje, a versenyen már használható új Csábítás dala, és a jó öreg Szilmill kapitány.

Végül nem emellett a verzió mellett döntöttem, de a tesztelés során kapitányunk olyan jól muzsikált, hogy bent ragadt a csapatban. Három dolgot csinál, és mindhárom rendkívül hasznos. Azt hiszem, nem kell őt bemutatni. Mivel kellettek még lények, ezért szétnéztem, hogy miből, hogy állunk. Kapitányunk mellé havernak a már említett Hendiala familiárisát választottam. Rendkívül idegesítő dolog, hogy nem tud repülni szegénykém, de még így is az egyik legjobb kék lény egyszínű formátumra. Figyeljünk rá, hogy saját maga után is kap izmot! A legtöbbször a drágítását használtam, de néha jól jöhet a rajta lévő izom kárpótlás gyanánt is. Mivel a palotát fel kell építeni valakinek, ezért olyan Elenios lényt kerestem, ami repül, 1 Vp-ért jön, és van valami egyéb felhasználási módja is. Végül a Sárkánylárvára esett a választásom. Innen már csak egyetlen lépés egy sárkány-pakli, hiszen a kék színben rengeteg jó sárkány van. Ebbe az irányba is el lehet vinni az összeállítást, de ezt a vonalat én nem találtam sem eléggé gyorsnak, sem eléggé gyilkosnak.

Bekerült tehát három garnitúra lény:

3 Szilmill kapitány

3 Hendiala familiárisa

3 Sárkánylárva

 Ez utóbbiból eleinte ötöt, majd négyet használtam végül, a tesztelés legvégére már csak hárman maradtak. De ha már itt tartottam, és volt egy olcsó, repülő lényem, akkor az Épikus emlékmű, mint a játék legjobb első körös erőforrása, nem maradhatott ki. Látható, hogy van két garnitúra Vp-termelésünk (emlékmű, trükk), és egy remek olcsóbbításunk a sárkányokra. A következő lap tehát nem más, mint a méltatlanul mellőzött Idősárkány! Ő persze Ultraritka, meg drága, meg minden, de hatalmas motorja volt a paklimnak. Érdemes beszerezni, vagy kölcsönkérni! Az első körös lárva jön, építi emlékművet, majd jön Idősárkány… üt kettőt, elmarad az ellenfél előkészítő fázisa… - kezdetű meccseket igen nehéz megfordítani. A jolly-joker erőforrás pedig a Sírásó (új), ami szépen hasznosítja a gyűjtőbe vándorolt lapjainkat, akár Vp-re, akár lapra van szükségünk, nem utolsó sorban pedig szintén egyért jön és repül, tehát be tud ugrani, ha esetleg építkezni kell.

3 Epikus emlékmű

2 Sírásó (új)

3 Idősárkány

 Nézegettem az eddig összeszedett lapokat, és nagyon tetszett, amit láttam, de valahogy mégsem volt meg az az átütő erő, amit az ember egy ilyen paklitól elvár. Jó-jó, kicsit lefojtjuk az ellenfelet (familiáris, idősárkány), vannak jó manatermeléseink, van lövésünk (palota) és van pár remek erőforrásunk is, de ezzel még nem nyertünk. Timera legerősebb lapja tehát: a Kivégzés szakértelem térden állva könyörgött, hogy tegyem be a pakliba. Mit is csinál ez a lap a követőnk mellett? 1-es szakértelem esetén 5 vagy kevesebb Ép-ről, 2-es szakértelem esetén 9 vagy kevesebb Ép-ről, 3-as szakértelem esetén 13 vagy kevesebb Ép-ről (stb.) fixen, azaz a kockadobástól függetlenül nyer, ugyanis a legrosszabb esetben 1-est dobunk, amit 4-re tudunk átforgatni, kockánként tehát 4 Ép-vel számolhatunk, és egyet pedig legalább sebeznie kell a lényünknek is…

Ha már szakértelem, akkor Petur… - mondhatjuk, és milyen igazunk van! Petur keresi a Kivégzést, és erősíti is azt. 1 Petur + 1 felhúzott, és 1 keresett Kivégzés szakértelem = 13 vagy kevesebb Ép-ről fixen nyertünk. De ugyanezzel a felállással, kis szerencsével akár az ellenfél 19 Ép-jéről is nyerhetünk. Ugye nem rossz? És mibe kerül nekünk mindez? Petur 1 Vp, a keresés 0 Vp, a két szakértelem összesen 0 Vp, a legrosszabb esetben költenünk kell 2 Vp-t, hogy a kivégzésre küldött lényünk láthatatlan legyen. Ennél olcsóbb kivégzés szerintem még nem nagyon volt a HKK történelmében.

Apropó, láthatatlanság. Nem szabad elfelejteni, hogy az Idősárkány is láthatatlan, és van egy igen olcsó, igen nagy lény, ami szintén az. Mégpedig Korgó Szikra (új)! Igaz, hogy passzívan jön, de ha az ellenfél elhasznál rá egy leszedést, mi csak 1 Vp-t buktunk, és minden más lapunk megússza.

A kivégzés szekció tehát:

3 Kivégzés

1 Petur

3 Korgó Szikra (új)

Most nyilván sokan felhördülnek, hogy ha tényleg ennyire jó Petur, miért nem használtam többet egynél? Nos, ha a másodikat felhúzod, jó eséllyel eldobod a haverjának, hogy keresd a szakértelmet. A szakértelem 0 Vp, Petur meg 1. Nem kell 4-es, meg 5-ös szintű szakértelem, a hármas is bőven elég! Korgó Szikra 4-et üt (20-4=16), 3x4=12. Ha csak az egyik kockával dobsz egyest vagy kettest, a másik kettővel viszont bármi mást, már tuti nyerttél. Ráadásul, mint majd látni fogjuk, szuper Petur-klónokkal is rendelkezünk.

Petur egyébként élettel érkezik, ami nagyban segíti őt abban, hogy túlélje ellenfelünk következő körét, és van neki egy nagy haverja is, akivel állandóan együtt bandáznak, ez pedig Kurtz mester. Őt se felejtsük ki a csapatból! Én egyet használtam, de lehet belőle kettőt, vagy akár hármat is. Kurtz jelenléte a pakliban azt jelenti, hogy Petur érkeztekor össz-vissz 2 Vp-ért máris 2-es kivégzés szakértelmünk van!

Látható, hogy a pakli összképe már-már teljes, de az az egyetlen szett Rizikó, és a 2 db bizonytalan erejű csodák palotája nem tűnik túl acélos leszedésnek, a lényeink is kicsik, könnyen áldozatul esnek az ellenfél gonosz mesterkedéseinek, ezért egy kis erősítés rájuk fér. Így került a bandába Deego (új), aki szükség esetén izommal púpozza meg lényeinket, szükség esetén pótolja Petur-on a róla leesett életet, és elmúlás jelzőivel szépen leszedegeti az ellenfél lapjait is. Ő is a még finanszírozható 1 Vp-s árkategória, tehát jöhet. Látható, hogy remek lényeink vannak, és némelyikből akár szeretnénk egyszerre akár többet is az asztalon látni, mégsem szívesen növeltem volna a darabszámukat. Innen jött az ötlet, hogy másoljuk le őket! A Tükördémon véleményem szerint a játék jelenleg legjobb másoló lapja. Az én értékrendem szerint még a Kisebb Zan-nál is jobb, mivel ez nem esik le a kör végén. Igaz, hogy csak lényt másol, de azt tökéletesen. Ha kell, letükrözhetünk vele egy Korgó Szikrát, ha kell, lesz belőle még egy Petur, és ezáltal még egy szint Kivégzés, azaz még 4 Ép a kivégzésre. Ha kell, beáll segíteni az Idősárkánynak, vagy Deego-nak. Nem utolsó sorban pedig le tudja másolni az ellenfél aljas, trükkös, netán egyébként leszedhetetlen lapjait, beleértve az egyébként forrásimmunis Repro-t is! Ha odafigyelünk rá, hogy a költsége kifizetése után már ne maradjon Vp-nk, akkor a hátrányával sem kell foglalkozni.

Volt még egy másik hasonló lap, amivel sokáig kísérletezgettem, de végül kimaradt a kezdő csapatból. Ő nem más, mint a Vízionár (új). Vele csak az a bajom, hogy nem repül, és így sajnos mellé már kellene a Földharc (új) is. A Földharccal viszont már nagyon felhígulna a pakli. Aki szeretné, persze kipróbálhatja, izgalmas új dimenziókat adhat a játéknak, és az egyes szituációknak.

A pakli építés végére pedig egy olyan lap maradt, amit én soha nem hagyok ki, ha kékkel játszom. Talán már ki is találtátok, igen, ez a Szörnybűvölés (új).

1 Kurtz

2 Deego (új)

3 Tükördémon

2 Szörnybűvölés (új)

Akik illenek a pakliba, de végül mégis kimaradtak: a mindenféle sárkányok. Leginkább a Szerencsesárkány adná magát, hiszen 4/4, repül, láthatatlan, és a következő lapunk jó eséllyel ingyen jön. Úgy döntöttem, hogy 3 Vp sok egy buta ütőlényért, erre a pozícióra Szikra 1 Vp-ért tökéletesen megfelel. Adná még magát a többi „Timerás“ lap is, pl.: a kacagása, a haragja, a kacsintása, hogy csak párat említsek…

De ha végignézitek a paklit, láthatjátok, hogy azokra a funkciókra, amire ezek a lapok valók, van már benn jobb, vagy olcsóbb. Lény például egyáltalán nem kell bele több. Varázslat-countert nem akartam a pakliba tenni, mert egyszínűre készültünk, és ott általában a lényes paklik dominálnak (legalábbis az amatőr mezőnyben), és nem akartam felesleges lapokat.

Mikor idáig értem a tesztelgetésben, és éreztem, hogy ez a pakli jó lesz, akkor előjött az a hiányossága, ami az alapkoncepciónál még nem látszott. Az ellenfél körébe nem nagyon tudunk beleszólni. Ha az ellenfél kibújik az Idősárkány / Hendiala familiárisa / Vp-szívás közepesen erős fojtásból, és valahogy megindul, mi csak tehetetlenül nézzük, ahogy kicsinál minket. Hosszasan keresgéltem tehát egy olyan lap után, ami megfelelően olcsó, és megfelelően gonosz akadályt gördít az ellenfél elé, miáltal nekünk elegendő időnk marad a győzelemhez. Végül megtaláltam ezt a lapot a Törzsi dob személyében. Szinte ingyen van. Jellemzően sárkányra tesszük majd ki (de adott esetben végzetúrra, uram bocsá’ szilmill-re is kitehető). Utolsó lapunkként kitéve, az ellenfél minden lapja drágább lesz a körében, és ha mellé dobunk még egy izmot a familiárisról is, már tuti nem fog lepörögni minket. Ne felejtsünk el az ellenfél gyógyulási fázisában (és nem előbb!) mindig gyógyulni vele, mert Timera jellemzően Ép-ből fog dolgozni, és nem árt, ha az életerőnket emiatt magasan tartjuk. Ha pedig kijött a kombó, és készen állunk a kivégzésre, még mielőtt fellépnénk a vesztőhely lépcsőjére, ahol a tőkére hajtott fejjel, megadva magát várakozik szegény áldozatunk, hát ismét használjuk, és máris félreáll az utunkból. Végső esetben még visszavehető vele az Idősárkány is a gyűjtőből.

A teljes paklilista tehát így néz ki:

Szabálylap: -

Követő: Timera, a szerencse asszonya (új)

3 Timera gondolata

3 Timera trükkje

3 Timera varázsitala

3 Rizikó

2 A csodák palotája (új)

3 Szilmill kapitány

3 Epikus emlékmű

2 Sírásó (új)

3 Idősárkány

3 Hendiala familiárisa

3 Sárkánylárva

3 Kivégzés

1 Petur

3 Korgó Szikra (új)

1 Kurtz

2 Deego (új)

3 Tükördémon

2 Szörnybűvölés (új)

3 Törzsi dob

Kipróbáltam Változó környezettel is, de a háromlapos kezdés vállalhatatlannak bizonyult, arról nem is beszélve, hogy mind a manatermelés, mind a keresés/húzás fontos tényezője a játékunknak, ezért a Változó környezethez rendelt legjobb szabálylapok gyakran többet ártottak, mint használtak.

Ha nem sikerül Idősárkányt szerezni, úgy a 2 Szerencsesárkány + 1 Szerelemsárkány (új) helyettesítést ajánlom. Kipróbálható a Meglepetés előnye (új) lap is, ami igen hasznos segítő. Sokáig teszteltem a Hullámok táncát is, ami főleg a familiárisra púpozott izmok miatt hasznos. Ha pedig elvesszük az ellenfél húzás fázisát, már tök mindegy, hogy látta-e a következő lapjait, vagy sem.

Apropó Idősárkány. Sajnos akkor sem vehetünk el több fázist az ellenféltől, ha egyszerre több sárkány üti meg, és egy körben csak egyszer sülhet ki Idősárkány képessége. Ez utóbbi korlátot az egyik meccsen benéztem én is, az ellenfelem is, mindenki figyeljen tehát nagyon erre! Vigyázzunk arra is, hogy az Idősárkány nem lehet célpontja hatásoknak, így őt Deego-val sem tudjuk erősíteni.

A kiegészítő pakliról pár szót. Ha egyszínűre megyünk, sosem árt, ha teszünk be egy garnitúra helyszínt. Leginkább az Óriások földje (új) fog minket bántani, de a Tűz síkja (új) is igen barátságtalan. Ezért a Túlélők Földjét (új) senki ne hagyja otthon! A másik fontos lap a side-ba, amit nagyon nem bántam meg, a Jádesárkány (új). Szépen lefogja a kombósebzéseket (sokszor, egymás után, kicsi, 1-2 Ép-s sebzés), és az őrző ikonja miatt a tűzdecknek is előbb őt kell leszednie, csak aztán lőhet közvetlenül minket. Őt pedig igen nehéz leszedni, főleg ha teszünk rá egy életet a kijátszásakor, egyet-kettőt pedig Deego ad neki ajándékba…J

Készülnünk kell arra, hogy mihez kezdünk a követőnk nélkül. A Rizikó, a Varázsital, a Trükk, de még a Palota is nagyon blank lapok a követő nélkül, ezért őket helyettesíteni kell. A varázsitalt Vízitündér-rel, a Rizikót Egyet mondok-kal helyettesítettem. Drágítások ellen a legjobb lap a Morin tigris (új), és Galetki helytartó, emellett én Bufa segítségét is használtam. Kipróbálható a Tudati klónozás (új) is. Figyeljünk oda, hogy ez utóbbi két lap sem lesz ősmágiás, ha kint van a Törzsi dobunk, a Túlélők Földje illetve a Familiáris hatása érvényes. Ha sok asztalon maradó lapra számítunk, esszenciális a Kronobogár (új), sok horda esetén pedig a Tehetetlen monstrum. Ha pedig erőteljes gyűjtőjátékra számítunk, akkor a Fekete lyuk-at javaslom. Dobatás ellen a víziók adják magukat (Nyomorult gyűjtögetés, Víziótorony, Térfaló manaspórák, stb), de kipróbálható a Csodák kútja is. Ez utóbbi használata esetén a Szilmill kapitányt repülő, 1-ért jövő lényre kell cserélni. Pl. Médeni Bertára, aki akkor is visszaadja az árát, ha nincs mit építeni, vagy Vidám manó (új)-ra, aki besegíthet az ellenfél manájának csócsálásába is!

Néhány jó tanács a pakli használatához: Ne ijedj meg, ha üres az őrposztod, alig van már Ép-d, és az ellenfél már teljesen kiépült! (Utolsó mondások könyve…:)) - Crull) Neked egyetlen ütőlény, egy Petur és egy Kivégzés kell, hogy nyerj, semmi más! Az ellenfelek nem szokták komolyan venni a Kivégzésben rejlő veszélyt. Sokan azt sem tudják, hogy Timera és a Kivégzés együtt jár, ezért gyakran benézik a gyors halál lehetőségét. Aki a Kivégzéses szitut szeretné tovább erősíteni, használjon több repülő lényt, és két vagy három Petur-t / Kurtz-ot! Ha belövik a követőt, szinte már nyertél is. Ez esetben egyetlen kivégzés elég lehet a nyeréshez.

Más: jól fontold meg, hogy mikor játszod ki a Törzsi dobot, illetve mit másolsz a Tükördémonnal! Az is nagyon fontos, hogy melyik lényt bűvölöd el az ellenféltől! Néha a saját lényed aktivizálására is használható a Szörnybűvölés!

A versenyen 6/4-et hozott Timera kisasszony Éjmágusunk konyhájára, úgy, hogy a két bukott meccset is 2/1-re, egy iszonyatos benézésnek, illetve a másik esetben az ellenfél mázlijának köszönhetően. A paklihoz persze nem meglepő módon nagy faktorszámú mázli-krémet tessék felkenni! Amiket sikerült legyőzni: egy fekete bilincs (itt előjött, hogy a Sötét nagyúr nem igazán szimpatizál az Idősárkánnyal), aztán egy zöld, Mérgező rakshallion (új)-al felálló „pókos pakli” ellen győztem. (Itt az üres kézre felhúzott kivégzés szakértelmet említeném). Kikaptam egy fekete, Lassan járj – Átkozott követő paklitól, hatalmas küzdelemben, már-már megnyert szituációból, és egy Semleges csatamezős, zöld, teknős-pókos paklitól. (Ez utóbbi paklinál nem volt megoldásom a Teknős szellemre). Ezután nyertem egy fekete, Lassan járj – Semmi mestere, vérfarkas pakli ellen, és egy Börtönnel felálló, Rhatt, blokkoló pakli ellen is. A teljesítmény végül a 9. helyre volt elég. Hasonlóan szerencsés versenyt kívánok Timera kisasszony minden hívének!

Jancsár János