Az alábbiakban abc sorrendben összefoglaljuk az összes szabályt és fogalmat. Zárójelben olvashatjátok azon kiegészítők neveit, amelyek mini-szabálykönyvében az említett szabály megtalálható. A későbbiekben ez a lista folyamatosan bővülni fog, amint megjelenik egy új szabály.

Mindenre kiterjedő szabályleírást a HKK-kódexben találhatsz.

Anti-blokkolás (Legendák Völgye)
Ez a blokkolás ellentéte, vagyis anti-blokkolás X azt jelenti, hogy ha a lapot sikeresen kijátszottad a kezedből, akkor, ha akarod, X-szel megnő a max. VP-d (20 fölé is mehet így).

Anti-mágia (Esthar Császárság, Rhatt Fénykora)
Ha egy lapra írva azt látod: Anti-mágia: X, ez a következőket jelenti: először is a lapra nem lehet semmilyen reakció varázslattal reagálni (hatással lehet!). Ezen kívül, amikor a lapot sikeresen kijátszottad (vagyis minden egyéb kijátszáskori hatása - pl. laphúzás - létrejött), minden játékosnak el kell dobnia X darab általa választott varázslatot. Neked ezeket a Semmibe kell dobnod (az Anti-mágia a használójánál hat a legerősebben...), a többi játékosnak a gyűjtőbe. Ha valakinek kevesebb, mint X darab varázslat van a kezében (vagy egyáltalán nincs), akkor csak annyi varázslatot dob el, amennyi van neki, de ilyenkor meg kell mutatnia a kezében levő lapokat. Az Anti-mágia egy kijátszáskor érvényesülő hatás, semmilyen más szerepe nincs.

A HKK szabályainak minden részletre kiterjedõ összefoglalóját, a HKK Kódexet itt találod: http://kodex.hkk.hu

A HKK rajongói oldala: http://hkkblog.hu

Avatárok (Chara-din visszatér)
Az istenek manifesztációi, földre küldött hírvivői az avatárok. A HKK-ban minden istennek egy avatárja van. Az avatárok lények, de se nem szörnyek, se nem kalandozók. Tehát olyan lapok hatnak rájuk, amelyek lényekre hatnak, de olyanok nem, amelyek speciálisan szörnyekre vagy kalandozókra vonatkoznak.

Álomjelző
Ha egy lényre álomjelző kerül, akkor az passzívan a gazdája tartalékjába kerül. A lény gazdájának minden előkészítő fázisában le kell vennie a lényről egy álomjelzőt. Amíg van rajta álomjelző, a lény nem aktivizálódik az előkészítő fázisban.

Áramlás (Elözönlés)
A játékos a saját körében, a 2. körétől kezdve, saját fő fázisában, körönként egyszer, 1 VP-ért visszakeverhet a kezéből a pakliba egy Áramlással rendelkező lapot, ekkor létrejön az Áramlás: után leírt hatás. (ez lehet +ÉP, VP, húzás, keresés vagy egyéb hatás) Az áramlás egy kézben levő lap hatása. A Párbajhoz és Kincshez hasonlóan cselekvésnek számít, de nem számít lapkijátszásnak.

Árnyék (Legendák Völgye)
Ha egy lapon ezt látod "Árnyék: X", akkor ez azt jelenti, hogy reakcióként elkölthetsz X-et, és ekkor ez a lap visszakerül a kezedbe. Ezt a képességet életmentő hatásként is használhatod, sőt akkor is, ha a lap épp kikerülne a játékból, tehát pl. ha a lényedet leütnék, vagy lelőnék. Egyetlen esetben nem használhatod, nem kényszerített áldozás esetén. Az árnyéknál a büntetés, kárpótlás, izom és egyéb, a lap játékból való kikerülésekor kisülő képességek nem "kattannak be".

Átüt az őrposzton
Akkor mondjuk egy lényről, hogy átüt az őrposzton, ha az ellenséges játékost, vagy annak valamilyen építményét támadja; függetlenül attól, hogy mekkora (esetleg 0) sebzést okoz.

Blokklás (Rhatt Fénykora)
Ha egy ilyen lapot sikeresen kijátszottál a kezedből, akkor az ellenfeled max. lehetséges VP-je X-szel csökken (természetesen 0 alá nem csökkenhet.) Kizárólag kézbôl kijátszáskor jön létre, de a lap idézési költsége lehet 0. Ez a lap kijátszáskori hatása, nem speciális képesség, így akkor is létrejön, ha a kijátszáskori képességek valamiért nem. Másoló lapok a blokkolást nem másolják.

Büntetés (Ezüsthajnal, Arnyékhold, Rúvel hegy, Víziók)
Ha egy kártyára az van írva: büntetés: X ÉP, ez azt jelenti, hogy ha ez az asztalon levő lap valaki varázslatának vagy asztalon (esetleg gyűjtőben) levő lapjának hatása miatt kikerül a játékból (tehát akkor is, ha kézbe vetetik vissza), vagy kikerül tulajdonosa irányítása alól, akkor a varázslat kijátszója ill. a hatást kifejtő lap gazdája X ÉP-t sebződik. A büntetés nem érvényesül akkor, ha egy lényedet harcban megöli egy másik lény, ha feláldozod a lapodat, ill. ha lap létrejöttét megakadályozzák (pl. egy reakciólappal). A sebződés a "leszedő" hatás teljes létrejötte után következik be, tehát ha pl. Deja Vu-vel leszedik egy lényemet, aminek 4 ÉP-s büntetése van, akkor leesik minden lap, elvesznek a VP-k, felkerülünk 20 ÉP-re, stb., majd ezután sebződik a varázslat kijátszója 4-et. Olyan lappal is találkozhattok, amire más jellegű büntetés van írva, ennek létrejöttének feltételei ugyanazok. Természetesen az előbbiek alapján megbűnhődhet valaki a saját lényének lelövése miatt is. Ha több forrásból kapsz egyszerre büntetést, azok összeadódnak.

Bűbájra immúnis (Létsíkok)
Ha egy lény bűbájra immúnis, akkor nem lehet célpontja semmilyen bűbájnak, tehát pl.: Járványt sem lehet továbbrakni rá, de bűbáj közvetett hatása alól nem mentesül (pl. Éhínség, Influenza).

Célpont
Vannak lapok, amelyek célpont kijelölését kívánják meg. Ilyenkor a lap kijátszójának választania kell egy vagy több megfelelő típusú célpontot. Ha nincs megfelelő célpont, a lapot ki sem lehet játszani! Az összes, "bűbáj [valamire]" típusú lapnál [valamire] típusú célpont szükséges. Passzív és tartalékban levő lapok is lehetnek célpontok. Az olyan lapokat, melyek nem igényelnek célpontot (pl. Ébredés) bármikor ki lehet játszani, akkor is, ha nincs megadott típusú lap a játékban.

csábítás: X Kijátszásakor, ha akarod, egy max. X költségu célpont lény a tartalékodba kerül, mostantól te vagy a gazdája. Az esetleges rárakott lapok gazdája nem változik. Ha a csábítás egy lény képessége, és a kijátszásakor a csábításnak nem választottál célpontot, tegyél a lényre kijátszása után egy +1/+1-es erőjelzőt

Dermesztés jelző
Amíg egy lapon dermesztés jelző van, a lap semmilyen speciális képessége nem működik., de a lények tudnak ütni (bár nem működik a mérgezésük vagy direktsebző képességük sem). A lap gazdájának minden előkészítő fázisában le kell vennie a lapról egy dermesztés jelzőt.

: Ha ezt a jelölést látod egy képesség leírásában, akkor azt a képességet csak az ellenfél körében, körönként egyszer, esetén körönként kétszer lehet használni.

Előny (Zu'lit kincse)
Ha egy lapon ezt a szöveget látod: "Előny: A-B: valami", ez a következőt jelenti: ha az ellenfél ÉP-je legalább A és legfeljebb B, akkor a "valami" teljesül. Pl. az "Előny: 12-15 : mínusz 3 VP" azt jelenti, ha az ellenfél ÉP-je legalább 12 és legfeljebb 15, akkor a lap alap idézési költsége 3 varázsponttal kevesebb. Ha a második szám nincs feltüntetve, ez azt jelenti, nincs felső korlát, pl. "Előny: 18- :valami" esetén legalább 18 ÉP-ben kell legyen az ellenfél ahhoz, hogy az előnyt megkapd. Hasonlóan az "Előny: -6" akkor teljesül, ha az ellenfél legfeljebb 6 ÉP-vel rendelkezik. Maga az Előny nem speciális képesség, viszont adhat speciális képességet, pl. Anti-mágiát. Az Előny feltételének csak a lap kijátszásakor kell fennállnia, nem baj, ha sikeres létrejöttekor már nem áll fenn (pl. Zu'lit kísérletével counterelt az ellenfél, és így fogyott az ÉP-je de a lap mégis létrejön).

Élet (Ősi Legendák)
Ha egy lapon ezt olvasod: Élet X: ez azt jelenti, hogy a lapnak ennyi "élete van". Azaz, amikor ezt a lapot az idézési költség kifizetésével a kezedből kijátszod, rakj rá X életjelzőt. Ezeknek az életjelzőknek a számát más források nem módosíthatják. Ahányszor ez a lap kikerülne a játékból vagy gazdát cserélne, és még van rajta életjelző, akkor vegyél le róla egy életjelzőt, és a lappal nem történik semmi, kivéve, hogy ha a gyűjtőbe kerülés ÉP vesztéstől történne, akkor max. ÉP-re gyógyul; ha valamilyen jelzőknek köszönhetően (pl. méreg), kerülne a gyűjtőbe, akkor vedd le róla ezeket a jelzőket is egyúttal. De ha pl. a lény egyszerre halna meg méregtől és csökkentenék jelzők az ÉP-jét nullára, akkor ez 2 életébe kerül. A jelzők megmentenek a kényszerített áldozástól is, de ha a lapot idézési költség vagy lap hátránya miatt kell feláldoznod, akkor nem mentik meg, és továbbra is feláldozhatsz egy szörnyet komponensért. Egyetlen másik eset van, amikor az élet jelzők nem segítenek: ha egy lényt direkt sebző képességgel vagy a harc ütés fázisában ölnek meg, akkor az élet jelzők nem védik meg. Az életjelzők az előkészítő fázisban is működnek.

Életkioltó : Az forrásoktól nem véd az életjelzõ. Ha egy permanens forrás hatására kikerül a játékból vagy gazdát cserél, az életjelzõk elõtte leesnek róla. forrás az olyan varázslat, amin ez az ikon szerepel, vagy az olyan hatás, amit egy ikonnal ellátott lap hoz létre.

Epikus követõ: Az epikus követõt nem lehet ÉP áldozással megszüntetni. Nem kezdesz miatta kevesebb lappal, kivéve, ha kikapcsolják sza-bálylappal vagy követõvel. A játékot kettõvel kevesebb max. ÉP-vel kezded. Nem használhatsz mellette szabálylapot és másik követõt. Ha az epikus követõn szerepel a „Kedvelt lap” kifejezés, akkor játék elején rakj rá 3 kedvelt lap jelzõt. Ha kijátszol egy, a megadott altípusba / csoportba tartozó lapot a kezedbõl, és van még ilyen jelzõ a követõn, végy le egyet, és azonnal, még a reakciók elõtt nõ 2-vel a max. ÉP-d és gyógyulsz 2-t.

ÉP feláldozása
Bizonyos hatások feltétele, hogy egy vagy több ÉP-nket feláldozzuk. Nem áldozhatunk életpontot úgy, hogy az életpontunk az áldozástól 0 alá csökkenne. Ez nem számít sebződésnek, tehát sebződést megakadályozó hatással nem küszöbölhető ki. Persze gyógyító lapokkal az így elveszetett ÉP továbbra is visszanyerhető.

Feláldozás
Vannak lapok, amelyek kijátszásának, vagy képessége használatának feltétele, hogy egy lapot fel kell áldoznunk. Ilyenkor ezt a lapot a gyűjtőbe kell dobni akkor is, ha a varázslat létrejöttét megakadályozzák, és semmilyen módon nem lehet megmenteni. Az így feláldozott lényért senki nem kap szörnykomponenst. Ha az adott lap nem kerülhet a gyűjtőbe, akkor ezt a lapot nem áldozhatjuk fel.

Feltámad (Rhatt Fénykora)
A lénynek ez a képessége akkor működik, ha a lap a gyűjtőben van. Az ilyen lényt az idézési költség kifizetésével kijátszhatod a gyűjtődből is a fő fázisodban.

Forrás (Ősi Legendák)
A varázslatokat és hatásokat az egyszerűség kedvéért összefoglalóan forrásnak hívjuk.

Galetkik
A galetkik olyan lények melyekre három speciális szabály vonatkozik - Lehet rájuk testrészt rakni (lásd később). - "Megehetnek" torzszülötteket. Ez utóbbi azt jelenti, hogy ha valaki szörnykomponenst nyer ki egy torzszülöttből (kivéve az előkészítő fázisban), és van galetkije játékban, akkor minden egyes szörnykomponens kinyerése helyett rakhat egy jelzőt (használj pl.: pénzérmét, gyufaszálat vagy bármi mást) valamelyik galetkijére. Minden ilyen jelző +1 sebzést és +1 ÉP-t ad a galetkinek, és rajta marad mindaddig, amíg a galetki el nem pusztul, vagy valamilyen más lap el nem távolítja a jelzőt. Ilyenkor a galetki "elfogyasztja az elhullott torzszülöttet". - Ezenkívül ha valakinek van galetkije és torzszülöttje is játékban, akkor, ha a torzszülött aktív és van benne szörnykomponens, bármikor, azonnali hatásként feláldozhatja, és annyi ilyen jelzőt oszthat szét a galetkijei között, ahány szörnykomponens van a torzszülöttben. Ilyenkor tényleges szörnykomponens kinyerésre nincs lehetőség, azt csak az előkészítő fázisodban teheted meg, mint egyébként. Galetkit nem lehet szörnykomponensért feláldozni az előkészítő fázisban. Nem számítanak szörnyeknek, sem kalandozóknak.

Háló (Tengermély)
Ha egy lapon a háló-jelet látod, akkor az a lapnak egy speciális képességét szimbolizálja, amely a következőt jelenti: Ha egy játékos egy körben már két lapot játszott ki sikeresen a kezéből, akkor nem játszhat ki több lapot a kezéből. Ha a háló képességgel bíró lap ebben a körben került játékba, a korlátozás a kör további részére vonatkozik.

Hegymélyi (Rúvel hegy)
Ha egy lényen a hegymélyi-jelet látod, az azt mutatja, hogy a lény a hegymély lakója. Ez önmagában semmit sem jelent, nem is speciális képesség vagy hátrány, hanem olyan tulajdonsága a lapnak, mint pl. a KF ikon vagy az altípus (de ez nem altípus!) Ha egy varázslaton látod ezt a jelet, az azt jelenti, hogy ez egy hegymélyi-mágia lap, vagyis kijátszási feltétele, hogy hegymélyi lényed legyen játékban. A lénynek nem kell aktívnak lennie. Az egyszerűség és a jobb játszhatóság érdekében ebben a kiegészítőben minden torzszülött (a goblinokat kivéve) egyben hegymélyi lény is.

Helyszínek (Létsíkok)
A helyszíneket Síknak is szoktuk nevezni. Egyszerre csak egy helyszín lehet játékban, ha bárki kirak egy másikat, az előző azonnal a gyűjtőbe kerül. Helyszínre ezen kívül SEMMILYEN MÁS LAP VAGY JELZŐ SINCS SEMMILYEN HATÁSSAL, kivéve azokat, amelyekre ez külön rá van írva. Tehát nem lehet gyűjtőbe küldeni olyan lappal sem, ami minden vagy célpont lapot küld a gyűjtőbe, nem lehet passzivizálni, kézbe visszavetetni, kijátszási költségét növelni vagy csökkenteni stb., kivéve speciálisan erre szolgáló lappal. A létsíkok kijátszási költségében általában szörnykomponens, építő és VP is szerepel. A költségben a kijátszó minden szörnykomponenst helyettesíthet 2 ÉP feláldozásával. A helyszínek aktívan kerülnek játékba, idézési költségük a különböző költségek összege (de mivel általában az idézési költségre hivatkozó lapok nem hatnak rájuk, ezek szempontjából olyanok, mintha ott sem lennének...). Helyszínekből ugyanúgy maximum hármat lehet a pakliba rakni, mint más lapokból, azonban a húzás fázisában minden játékos, akinek van még helyszín a paklijában, 2 VP elköltésével kikereshet egy helyszínt a paklijából. Ez húzás helyett történik, csak akkor tehető meg, ha van húzás fázisa, s ha többet húz, akkor az első lap húzása helyett. A kikeresett helyszínt meg kell mutatnia (nem köteles előre bejelenteni, hogy milyen helyszínt keres), majd kézbeveszi; ezután a paklit meg kell keverni. Helyszínt csak akkor próbálhatsz előkeresni, ha van is a paklidban. (A precíz versenyszabályok kedvéért: ha egy játékos bizonytalan, hogy van-e helyszín még a paklijában, a gyűjtője, az asztalon levő lapok és paklilistája alapján egyértelműen eldöntheti. Ha nincs helyszín, és ennek ellenére keresett, az ugyanolyan etikátlan manővernek számít, mintha csak úgy elkezdte volna nézegetni a pakliját.) A helyszínek általában mindkét játékosra és azok lapjaira hatnak, ez kiderül a megfogalmazásukból is (pl. minden repülő lény kap +1 sebzést és +1 ÉP-t). A helyszín esetleges aktivizálást kívánó képességét azonban csak a gazdája használhatja.

  • hideg és villám ikonok: eddig is használtuk a hideg (jég) és villám altípusokat, míg a tûz altípus jelölésére a ikont használtuk. Ezt most egységesítjük, a hideget/jeget és villámot is ikonok fogják jelölni. A hideg, villám, tûz ikonok ekvivalensek azzal, hogy az adott lap ilyen altípusú.
  • Ha egy forrás hidegre, villámra vagy tûzre hivatkozik (akár szöveggel, akár ikonnal írva), az mind a szöveggel, mind az ikonnal jelölt lapokra vonatkozik. Az ilyen altípusú lapok minden sebzése ilyen sebzésnek minõsül (beleértve a bal alsó sarokba írt sebzést, a direkt sebzõ képességet és a képességekkel okozott sebzést).

Hordaparancsnokok (Végzetúr)
A hordapancsnokok speciális követők. Nem húzol miattuk kevesebb lapot, hanem pont annyit húzol, amennyi rájuk van írva. Nem használhatsz mellettük más követőt (Legfőbb követőt sem), sem szabálylapot. Ha egy hordaparancsnok módosítja az ÉP-det, akkor a max. ÉP-det is módosítja.

Horgony (Aranyforrás)
Ha egy lapon ezt az ikont látod, az azt jelenti, hogy a lapot semmilyen módon nem lehet a játékból kézbe visszavenni / visszavetetni. A horgony speciális képesség, amely passzívan is működik (még épületeknél is).

Húzás, keresés
Ha egy lapon az szerepel, hogy húzás, húzd fel stb. az egyértelműen húzás. Ugyanígy, ha a lap szövege szerint keresek, az keresés. Ha egyik sem szerepel, és a paklimból, vagy annak x lapjából (és x akár egy is lehet), vagy a kiegészítő paklimból a saját döntésem szerint, vagy valamilyen feltétel alapján vehetek kézbe lapokat, akkor az keresés. Ha nincs ilyen feltétel, akkor húzás

Idézési, kihozási költség
A VP-k, szörnykomponensek ill. építő lények száma, amelyek ahhoz szükségesek, hogy a lapot a kezünkből az asztalra tudjuk rakni. A kihozási költség soha, semmilyen módosítónak köszönhetően nem mehet 0 alá (tehát nem fogsz VP-t kapni azért, mert kijátszol egy varázslatot). Ha a lap szövegében az szerepel, hogy további VP-t kell elkölteni, akkor ez is része az idézési költségnek. Célszerű megkülönböztetni ún. alap és módosított idézési költséget. Alap idézési költség az, amiről az előbbiekben beszéltünk, azaz a lap bal felső sarkában szereplő szám. A mennyiben itt X szerepel, akkor a lap szövegének megfelelően helyettesített érték. Ha pedig ? található a kártyán, akkor a lehető legkisebb érték. A módosított idézési költség az alap idézési költségnek a játékban levő lapokkal (pl. A mágia síkja) módosított értéke. A legtöbb esetben, ha egy lap az idézési költségre hivatkozik, akkor az alap idézési költséget kell figyelembe venni, kivéve azoknál a lapoknál, ahol ez külön meg van említve illetve a reakció lapoknál, amelyeknél a módosított idézési költséget kell nézni.

Időleges hatás (Aranyforrás)
Azt jelenti, hogy a lap sikeres kijátszása után tegyél rá X darab "időleges" jelzőt, majd minden előkészítő fázisodban vegyél le egyet. A "hatás" csak akkor működik, ill. akkor használhatod, ha a lapon van időleges jelző. Az időleges hatás jelző-csökkentése csak akkor működik, ha a lap egyébként is kifejti hatását, tehát nem kell jelzőt leszedni passzív lapok esetében (kivéve a lényeket), ill. pl. bűbáj-semlegesített bűbájnál. A jelzők száma más lapokkal szabadon növelhető ill. csökkenthető.

Időleges költség (Sötét Kor)
Ha egy lap leírásában ezt látod: Időleges költség, X: 'költség' - ez azt jelenti, hogy kijátszáskor tégy rá X jelzőt, és minden előkészítő fázisodban, ha jelző van rajta, fizesd ki a 'költség'-et vagy a lapot fel kell áldoznod. Ezután végy le róla 1 jelzőt (persze csak ha nem áldoztad fel). Az Időleges költség egy hátrány.

Izom (Ébredés)
Ha egy lény lapon ezt olvasod: Izom: X, ez azt jelenti, hogy a lény sikeres kijátszása után eldobhatsz max. X darab lapot a kezedből a Semmibe, és ekkor a lény kap X darab izomjelzőt, ami +1 sebzést és +1 ÉP-t jelent - kalandozóknál pedig szintlépést. Ha egy izomjelzős lény kikerül a játékból - kivéve nem kényszerített áldozástól -, vagy kikerül tulajdonosa irányítása alól, minden egyes izomjelzőért eldöntheti a gazdája, hogy húz egy lapot, vagy kap 1 VP-t. Ha egy lényen több izomjelző is van, egyszerre kell eldöntened (még az első húzás előtt), hogy mennyiért húzol lapot, és mennyiért akarsz VP-t kapni. Az, hogy a lénynek Izom képessége van, egy speciális képesség, amely csak kijátszáskor érvényesül (lehetővé teszi, hogy lapokat dobva izomjelzőket tégy rá.). Ezután az Izomjelzők már önállóan fejtik ki hatásukat, tehát akkor is működnek, ha a lény elveszti képességeit. Olyan lényen is kifejti hatását az izomjelző, amelynek nincs Izom képessége. Az izomjelző képessége az előkészítő és a gyógyulás fázisban is működik. Az izomjelzők száma más lapokkal szabadon változtatható. Természetesen azok a lapok, melyek a laphúzást vagy a VP kapást módosítják vagy letiltják, hatnak az izomjelző képességére is.

Játékba kerül
Ha egy lap az asztalra kerül, akár kézből, akár közvetlenül a gyűjtőből, vagy a pakliból, illetve a jelzők esetén a "semmiből", azt mondjuk, hogy játékba kerül.

Jelző
Két típusuk van. Az első a lapokra tett jelzők. Amikor egy hatásnál az olvasható: "rátehetsz egy jelzőt" vagy "tegyél rá egy jelzőt", akkor a lapra rá kell tenni valamit (kocka, kavics, gomb, esetleg egy előre kikészített, bizonyos típusú lap stb.), ami jelzőként használható. Ha azt látod, hogy levehetsz X jelzőt, ahol X egy szám, ez azt jelenti, hogy ha legalább annyi jelző van a lapon, akkor X-et eltávolítva történik valami. Ha azt látod, hogy levehetsz bármennyi jelzőt, akkor ez 0 is lehet. Ha egy lény a gyűjtőbe kerül, az összes jelző lekerül róla. A különböző hatások vagy lapok által felrakott jelzők nem helyettesíthetők egymással. A másik típusú jelzők lényt jelölnek. Az ilyen jelzők játékba hozatala nem számít lap kijátszásának, de lény megidézésének igen. A rendes lényekkel ellentétben sosem kerülnek a gyűjtőbe, ha elpusztulnak kikerülnek a játékból, tehát nem lehet pl. feltámasztani vagy visszavenni őket. (De ha egy hatás lény gyűjtőbe kerülésekor sül ki, az létrejön akkor is, ha egy jelző lény pusztul, el.) A jelzők idézési költsége 0. A jelzők nem számítanak lapnak, kivéve, ha egy kártya mást nem diktál.

Jutalom, Kárpótlás (Sötét Kor)
Ha egy lapon azt látod: Jutalom: X ÉP, ez azt jelenti, hogy ha ez az asztalon levő lap ellenfeled varázslatának vagy asztalon (esetleg gyűjtőben) levő lapjának hatása miatt kikerül a játékból (akkor is, ha kézbe kerül vissza), vagy kikerül tulajdonosa irányítása alól, akkor ez az ellenfeled X ÉP-t gyógyul. Tehát a Jutalom olyan, mint a korábban megismert Büntetés, csak itt az elpusztító nem sebződik, hanem gyógyul, de ha te pusztítod el, nem történik semmi. A lapon a Jutalom mindig hátrány. Hasonlóan, ha egy lapon azt látod: Kárpótlás: X ÉP (vagy pl.  X laphúzás, stb.), ez azt jelenti, hogy ha ez az asztalon maradó lap ellenfeled varázslatának vagy asztalon (esetleg gyűjtőben) levő lapjának hatása miatt kikerül a játékból (akkor is, ha kézbe kerül vissza), vagy kikerül tulajdonosa irányítása alól, akkor a lap gazdája X ÉP-t gyógyul (ill. húzhat X lapot, stb.). Ha te magad pusztítod el a lapot, nem történik semmi. A Kárpótlás a lapon egy speciális képesség. Egyik képesség sem érvényesül akkor, ha a lény harcban vagy méregtől, esetleg gyengülésjelző miatt pusztul el, de az előkészítő fázisban is működnek.

Kegy (Chara-din visszatér, Létsíkok, Árnyékhold)
Minden istennek vannak különösen kedvelt lényei (kegyencei), esetleg tárgyai, varázslatai. Ezek a lapok az adott isten Kegyét élvezik. Ezek a lapok a Kegy-szimbólummal vannak megjelölve. Ha egy játékos irányítása alatt ugyanabból a színből három különböző Kegy lap van, akkor istene különleges jutalomban részesíti: fő fázisa során kiválaszthat egy tetszőleges lapot a paklijából, amelynek színe ehhez az istenhez tartozik, meg kell mutatnia a többi játékosnak, és a kezébe veheti. Ezután a pakliját meg kell kevernie. Ezt a játékos egy játszma folyamán csak egyszer teheti meg.

Kényszerített áldozás
Bizonyos kártyák hatása arra kényszerít egy vagy több játékost, hogy feláldozza egy lényét. Pl. "célpont ellenfélnek fel kell áldoznia egy lényét". Ez az ún. kényszerített áldozás. Szörnykomponens ugyanúgy jár az elpusztított lényért, mintha más módon küldted volna a gyűjtőbe, és meg lehet akadályozni pl.: testrész feláldozásával, ha Galetki - viszont nem minősül célzott hatásnak, tehát olyan lényre is lehet használni, amely nem lehet célpont. Ezenkívül érvényes a többi szabály, ami áldozásra vonatkozik, tehát ha a lényt valami miatt nem lehet feláldozni, akkor így sem lehet.

Késleltetett hatás (Aranyforrás)
Azt jelenti, hogy a lap sikeres kijátszása után tegyél rá X darab "késleltetés" jelzőt, majd minden előkészítő fázisodban vegyél le egyet. A "hatás" csak akkor működik, ill. akkor használhatod, ha a lapon nincs késleltetés jelző. A késleltetett hatás jelző-csökkentése csak akkor működik, ha a lap egyébként is kifejti hatását, tehát nem kell jelzőt leszedni passzív lapok esetében (kivéve a lényeket), ill. pl. bűbáj-semlegesített bűbájnál. A jelzők száma más lapokkal szabadon növelhető ill. csökkenthető.

Kétféleképpen használható lapok (Sötét Kor)
Ha egy lap leírásában azt látod: kijátszhatod (pl.) általános varázslatként is, ez értelemszerűen azt jelenti, hogy kijátszáskor kell eldöntened, hogy a lapot eredeti formájában (általában lény), vagy a másikként akarod kijátszani. Ilyenkor, amíg a lap a kezedben, paklidban vagy gyűjtődben van, úgy kell tekinteni, mintha az eredeti lap lenne; onnantól kezdve, hogy kijátszod, pedig olyan lapnak, mint amiként kijátszottad. Tehát ha általános varázslatként játszod ki, akkor eszerint lehet reagálni rá, ez lesz a típusa, stb.

Kétszínű lapok (Isteni Szövetség)
Mint ahogy nevük mutatja, ezek a lapok egyszerre mindkét színűnek tekintendők: egy Elenios-Sheran lap egyszerre Elenios és Sheran lap is, hat rá minden olyan lap, amely a kettő szín közül valamelyikre hat. A kétszínű lapok kijátszási feltétele minden esetben az, hogy legyen a játékban a te irányításod alatt vagy az egyik, vagy a másik színnek megfelelő lap vagy jelző (nem szükséges, hogy aktív legyen). Pl.: ha játékban van akár egy Quwarg jelződ, akár egy Dornodon épületed, akár egy Chara-din fattyad, akár egy Chara-din bűbájod, kijátszhatod a Chara-din-Dornodon kétszínű lapodat. Ha valamilyen hatás megváltoztatja egy lap színét egy másikra, akkor ezzel a hatással a két szín közül az egyiket változtathatod meg. Ha ennek köszönhetően a lap két színe megegyezővé válik, attól kezdve a lapot egyszínűnek kell tekinteni. Például az Isteni szövetség nevű lappal a kijátszója meghatározza, hogy az összes Chara-din lapot Dornodon vallásúnak kell tekinteni. Ezután a fenti példában említett lap egyszínű Dornodon kártyává válik, így többé annak a feltételnek sem kell teljesülnie, hogy legyen Dornodon lapod vagy jelződ a játékban. A négyszín-szabály természetesen a kétszínű lapokra is vonatkozik; ha egy ilyen lapot beraksz a paklidba, akkor ezzel már meghatároztad a paklid két színét. Természetesen egyszínű paklik versenyén nem használhatsz kétszínű lapokat.

Kikerül a játékból
Bizonyos lapoknál szerepel ez a gyűjtőbe kerülés helyett. Ha egy lap a gyűjtőbe vagy a Semmibe kerül, visszakerül a tulajdonosa kezébe vagy a paklijába, összefoglalóan azt mondjuk, hogy kikerül a játékból.

Kincs (Zu'lit kincse)
Ha egy lapon a Kincs-ikont látod, azt jelenti, hogy a lap Kincsként is használható. A második körödtől kezdve, a saját köröd fő fázisában, körönként egyszer elkölthetsz 1 varázspontot, és eldobhatsz a kezedből a Semmibe egy Kincs-es lapot, ekkor kapsz 2 szörnykomponenst. Ez, a Párbajhoz hasonlóan, nem számít sem lapkijátszásnak, sem hatásnak vagy speciális képességnek, de cselekvésnek igen (tehát ha pl. a körödet azzal kezded, hogy Kincses lappal szörnykomponenst termelsz, akkor utána az ellenfél cselekedhet). A Kincs által termelt szörnykomponens mennyiségét más lap nem módosíthatja (szabálylap, követő vagy helyszín sem), kivéve, ha ez külön rá van írva.

Kompenzáció: a kompenzáció mindig egy kézben levõ lap automatikus hatása, ami akkor jön létre, ha az adott lapot az ellenfél reakciója megakadályozza. A kompenzációra reagálni nem lehet.

Köd (Zanszilánkok)
Bizonyos lapokon találkozni fogsz a köd-ikonnal. Az ilyen lapoknak a lap típusától, szövegétől függetlenül van egy plusz kijátszási módja: kijátszhatod 1 Vp-ért azonnali varázslatként (ún. ködkereső varázslat), melynek idézési költsége semmilyen módon nem módosítható, és hatására előkereshetsz egy köd-ikonos lapot a paklidból (a lap egy misztikus ködgomolyból áll össze, mely ekkor más alakot ölt...). A lap ilyenkor is Köd-nek számít, ill. ha vízió volt, akkor víziónak. Ha egy körben már sikeresen kijátszottál ködkereső varázslatot, abban a körben másik ködkereső varázslatot nem játszhatsz ki. Fontos! Ha egy játék során bármikor sikeresen használtál ködkereső varázslatot, abban a játékban ködön kívül semmilyen más módon nem kereshetsz lapot (kivéve egy forrás hátrányaként).

: körönként egyszer.
: körönként kétszer (vagy amilyen szám szerepel).
: saját körödben, körönként egyszer.
: saját körödben, körönként kétszer (vagy amilyen szám szerepel).

Kötelék
A kötelék egy feltétel. Ez a feltétel akkor teljesül, ha van ennek a lapnak az altípusával megegyező altípusú másik lapod játékban, a gyűjtődben vagy a kezedben (meg kell mutatnod!). Ez lehet egy képesség használatának a feltétele, vagy csökkenhet egy lap idézési költsége, ha teljesül. Ha egy lapodnak, amelyen kötelék ikon van, több altípusa is van, ezek közül bármelyik altípussal bíró másik lap megfelel a feltételnek. Hasonlóan, ha a megmutatott lapnak van több altípusa, akkor elég, ha ezek közül az egyik megegyezik a lapod altípusával

Követő (Két világ közt)
A szabálylaphoz hasonlóan nem tartozik a pakliba, csak az asztalon lehet, nem lehet kézben, pakliban vagy gyűjtőben. A követőt, ha használsz ilyet, a játék elején kell az asztalra kitenned (még a kezdeti húzás előtt) a játéktértől elkülönített helyre, de jól láthatóan, képpel lefelé. A lapjaitok felhúzása után mindketten felfordítjátok az esetleges követőtöket. Követőre csak kizárólag egy másik követő hathat, semmi más. (kivéve, ha rá van írva, hogy hat követőre) Ne tekintsétek játékban levő lapnak sem, egyszerűen csak kövessétek, ami rá van írva, mintha szabálylap lenne. A versenyen, ha használsz követőt, ezt külön fel kell tüntetned, és ekkor a versenyen végig kötelező használnod. A pakli méretébe a követő nem számít bele, tehát e nélkül kell legalább 45 lapos paklidnak lenni. Ha követőt használsz, a játék kezdetekor eggyel kevesebb lapot húzol, ez a szabálylap hátrányával és a kezdőszabállyal összeadódik. Mivel a követő nem szabálylap, ezért nem hat rá az Ősi rúna, és használhatsz együtt szabálylapot és követőt. Azonban ha valamely szabálylap miatt a játék kezdetekor nem húzol lapot, akkor emellett nem használhatsz követőt!

Közös képesség (Rúvel hegy)
Azt jelenti, hogy a lapnak ezt az aktiválást kívánó képességét nem csak a lap gazdája használhatja, hanem bármely játékos. Ha egyéb korlátozás nincs a lapon, akkor bárki, bármikor (természetesen az előkészítő fázist kivéve) azonnali hatásként használhatja a képességet, az időzítési szabályokat betartva.

Lapáldozás (Ezüsthajnal, Rúvel hegy)
Ha egy lap idézési költségében a csepp ikont látjátok, benne egy számmal, akkor az azt jelenti, hogy a lap idézési költségének része ennyi lapod vagy önálló jelződ feláldozása az asztalról. Passzív lapot vagy jelzőt is lehet áldozni, de csak önálló jelzőt; tehát pl. méregjelzőt nem. Amikor a lapot ki akarod játszani, ki kell fizetned ezt a fajta idézési költséget is, ugyanúgy, mint a VP-t, tehát ha pl. ellenvarázsolják, a feláldozott lapokat elveszted. Az idézési költséget mindig egyszerre kell kifizetned, tehát ha egy lap kijátszásához építő és áldozat is szükséges, nem áldozhatod fel azt a lényt, amelyiket bepasszivizáltad. Viszont a feláldozott lapok is egyszerre, a költség kifizetésekor kerülnek gyűjtőbe, tehát pl. feláldozhatod így egy lényedet, és a lényen levő más lapodat is ugyanannak az áldozós lapnak a kijátszásához. Ha valamilyen lap az idézési költségre hivatkozik, akkor tárgyaknál 1 áldozást 1 szörnykomponensnek, épületeknél 1 építőnek, más lapoknál 3 VP-nek számolj. Tehát pl. egy 4 áldozásba és 4 VP-be kerülő lény idézési költsége 16-nak számít pl. Szörnybűvölés szempontjából. Egy 3 áldozást és 1 VP-t kívánó varázslatot 10 VP-ért lehet manacsapdázni. Még egy apró megkötés: bármilyen módon kővéváltoztatott lényt nem áldozhatsz fel ilyen módon (és természetesen olyan lapot sem, amelyre az van írva: nem áldozhatod fel). A feláldozott lényekből szörnykomponens senkinek sem jár. Ha egy lap idézési költséget növel vagy csökkent, akkor ez sohasem az áldozásra vonatkozik, hanem a lap egyéb idézési költségére (általában tárgyaknál szörnykomponens, épületeknél építő, más lapoknál VP), kivéve, ha az adott lapon ez külön fel van tüntetve (pl. minden áldozó idézési költségű lapod kijátszásakor eggyel kevesebbet kell áldoznod). Tehát egy 2 áldozásért és 0 VP-ért kijövő lényed idézési költsége nem változik akkor sem, ha játékban van egy lap, amely a lények idézési költségét 2 VP-vel csökkenti.

Lapok elpusztítása
Ha a "megsemmisül", "elpusztul", "meghal", "leszed" szavakat látod egy hatásnál, az azt jelenti, hogy azt a lapot a tulajdonosának a gyűjtőjébe kell rakni. Ha egy lény halálát ÉP veszteség okozza, és a szöveg nem mondja ki specifikusan, hogy a lap a gyűjtőbe kerül, akkor lehetőség van a lény regenerálására, ÉP-jének növelésére.

Lapok gazdája, tulajdonosa
Ha valaki egy bűbájt vagy testrészt az ellenfél egy lapjára rak, akkor annak a gazdája továbbra is ő marad. Az összes többi lap gazdája az a játékos, akinek az oldalán (térfelén) van a lap. Ha egy olyan lap cserél gazdát, amelyen valamilyen rátett lap van, akkor a rátett lap gazdája is az új játékos lesz. Egy lap tulajdonosának azt a játékost nevezzük, akinek a paklijában a lap a játék elején volt. Ha a játék folyamán egy lap gazdát cserél, ne felejtsd el a játék végén visszaadni az eredeti tulajdonosának!

Lapok hatásköre
Ha egy lapon egy hatásnál birtokos jelzőt találsz (köröd, fázisod, lapod) akkor az csak a lap gazdájára vonatkozik. Ha nincs ilyen, és a szövegből nem derül ki más (pl. az ellenfeled vagy ellenfeleid köre) akkor mindenkire. Ha egy hatásnál a "célpont" szót látod, az egy általad választott célpontot jelent.

Lapok kijátszása, kézből kijátszás
Játékban levő lapok azok, amelyek az asztalon (de nem valamelyik játékos paklijában, gyűjtőjében vagy kezében) vannak. Lap kijátszása az, amikor bármilyen módon egy lapot a játékba hozunk (akár hatás eredményeképp). Kézből való kijátszás az, amikor egy lapot a kezünkből kijátszunk (akár hatás eredményeképp). Mi a különbség illetve hasonlóság a kettő között? 1.) A kézből kijátszott lapokra lehet reakció varázslatokkal reagálni, az egyéb módon kijátszottakra nem. 2.) Bizonyos hatások azt mondják, hogy "ha egy lapot a kezedből játszol ki." Ezek a hatások értelemszerűen a második esetben sülnek csak ki. 3.) Mindkét esetben létrejönnek a kijátszáskor létrejövő képességek, kivéve ha a lap ezt másképp diktálja. Bizonyos lapoknál az szerepel, hogy tekintsd úgy, mintha a kezedből játszottad volna ki (pedig valójában a gyűjtőből játszottad ki, vagy egyéb módon, egy hatás eredményeképp került játékba). Ez azt jelenti, hogy ezekre a lapokra lehet reagálni reakció varázslatokkal. Azok a hatások viszont, amelyek azt mondják, hogy "ha egy lapot a kezedből játszol ki", nem sülnek ki ilyenkor. Minden olyan lap, amivel a gyűjtőből varázslatokat játszol ki, ebbe a kategóriába tartozik, akkor is, ha esetleg a lapra ez nincs ráírva.

Lapok eldobása
Lap eldobásának nevezzük, amikor egy lapot a gyűjtőbe helyezel. Ha nincs meghatározva, hogy honnan, akkor a kezedből kell eldobni a lapot, természetesen csak akkor, ha van a kezedben lap. Ha nincs külön feltüntetve a dobás módja (pl. véletlenszerűen kell dobni), akkor te választhatsz, hogy mit dobsz.

Legendás képesség (Legendák Völgye)
Bizonyos lapokon látni fogod a Legendás-ikont. Ezek a lények általában rendelkeznek egy ún. legendás képességgel. A lény legendás képessége csakis akkor működik, ha játékban van olyan lap, amely lehetővé teszi, hogy a legendás képességek működjenek, mint pl. a Legendák Völgye vagy az Öreg vazallus. A Legendás nem altípus.

Lény
Lényeknek nevezzük összefoglaló néven a kalandozókat, galetkiket, avatárokat, szörnyeket és a torzszülötteket.

Lény gyógyulása, regenerálódása
Olyan hatás, amelynek során a lény aktuális ÉP-je (csak az!) megnő. Ilyenkor a lény aktuális ÉP-je nem nőhet a lehetséges maximum (kártyán levő ÉP és az ezt megváltoztató hatások összege) fölé.

Lények helye, balra nyíl, jobbra nyíl (Víziók)
Ha egy lényen az alábbi szöveget látod: "balra nyíl: képesség", ez azt jelenti, hogy a tőle balra levő lények kapják meg ezt a képességet (tehát ha a tartalékban van, akkor az ott balra levők, ha az őrposztban van, akkor az ottaniak). Saját maga nem kapja meg a képességet. Hasonlóan működik a "jobbra nyíl: képesség" is, csak ez értelemszerűen a tőle jobbra levő lényeket segíti.Ha lényt játszol ki, vagy mozgatsz az őrposztod és a tartalékod között, meg kell határozni a helyét (vagyis, hogy melyik lény van a balszélen, melyik mellette, és így tovább, egészen a jobb szélső lényig). Mindenkinek a lényeit jól látható sorrendbe kell csoportosítania (elöl az őrposzt, hátul a tartalék, és ezeken belül jól látható a lények helyzete.) Ha a rengeteg lény miatt ez nem megvalósítható, akkor szóban kell kiegészíteni (pl. balszélen a Bohócmoladom, azután 113 db. Chara-din fatty, majd Okulüpaj, aztán megint 87 fatty.) A lények egymáshoz képesti helyzetét a lény kijátszásakor határozod meg (pl. berakom a tartalékba a Gitonga és a Drasmólyom közé), és kizárólag a csere fázisban módosíthatod. Ilyenkor az őrposztban és a tartalékban levő lények helyzetét is szabadon lehet változtatni.

Megakadályoz: a megakadályozás mindig reakció, akkor is, ha nincs külön feltüntetve.

Megakadályoz egy varázslatot (Sárkánymágia)
Ha egy lapon ezt a szöveget látod, az azt jelenti, hogy a lapot közvetlenül azután játszhatod ki ill. a képességet közvetlenül azután használhatod, hogy valaki kijátszik a kezéből egy varázslatot. A varázslat nem jön létre, csak a gyűjtőbe kerül. Ez reakció varázslatnak ill. képességnek számít. Hasonlóképpen működik a "megakadályoz egy lapot", "megakadályoz egy azonnali varázslatot", "megakadályoz egy lény lapot", stb. szöveg, csak épp lapra, azonnalira, lényre, stb. vonatkozólag.

Megöl egy lényt
Egy lényről akkor mondjuk, hogy megölt egy másik lényt, ha legalább 1 ÉP-t sebzett rajta, és a célpont lény ettől a gyűjtőbe kerül.

Megszüntetés (Istenek Viadala)
Ez nem új szabály, egyszerűen csak egy rövidítés, követőkön fogsz találkozni vele. Ahelyett, hogy "Bármely játékos megszüntetheti a fô fázisában X max. ÉP és X ÉP feláldozásával." csak annyit írtunk a követőkre, hogy "Megszüntetés: X ÉP", de ez ugyanezt jelenti.

Morf
A morf egy speciális altípus. Amikor kijátszol egy morfot a kezedből, megnevezhetsz egy színt és egy lény altípust*. A morf mellett ilyen színű és altípusú is lesz ez a lény. Ha bármilyen lap vagy szabály pakliban, gyűjtőben vagy kézben levő lények színére vagy altípusára hivatkozik, akkor szintén meghatározhatod, hogy a morfoknak milyen, második altípusa ill. színe van.

(Tehát ha a gyűjtőben vagy a kezedben van morf, az minden kötelék feltételt tud teljesíteni.)

* lény altípus az, amely elsősorban lény lapokon szerepel és jelentésben valamilyen lényt jelöl. Nem lény altípus pl. a reakció, a fókuszkristály és a vízió, akkor sem, ha előfordul 1-1 lényen is

Őrző (Létsíkok)
Ha egy lényen az Őrző-ikon szerepel, akkor az a lény őrző. Ha őrző lény van játékban, játékos nem lehet célpontja általános vagy azonnali sebző varázslatnak.

Ősmágia (Legendák Völgye)
Ősmágia-ikon jelzi. Amennyiben nincs olyan szabálylapod, követőd vagy forrásod játékban, amely idézési költséget módosít, az ősmágiás lapoknak az idézési költségét semmilyen szabálylap, követő vagy forrás nem növelheti. Az Ősmágia nem altípus.

Párbaj (Ősi Legendák)
Bizonyos lapokon ez szerepel: Párbaj: X. Ha van ilyen lap a kezedben, akkor a köröd fő fázisában, körönként egyszer párbajozhatsz. Bejelented, hogy párbajozol, elköltesz 1 VP-t (ha nincs VP-d, nem kezdeményezhetsz párbajt), és leraksz egy párbajos lapot a kezedből képpel lefelé. (még nem kell megmutatnod). Az ellenfél, ha van párbajos lapja, és akarja, kiállhat párbajozni, ekkor ő is letesz egy párbajos lapot a kezéből, majd egyszerre megmutatjátok. Ha nincs párbajos lapja, vagy nem akar kiállni, akkor automatikusan elvesztette a párbajt (természetesen ilyenkor is meg kell mutatnod a lapodat), egyébként egyszerre megmutatjátok a lapokat, és akién nagyobb a párbaj érték, az nyert. A nyertes választása szerint sebezhet 3 ÉP-t, vagy gyógyíthat 4 ÉP-t célpont játékoson. Ha a két szám egyenlő, az eredmény döntetlen, nem történik semmi. Ezután a párbajban résztvevő lapok a Semmibe kerülnek. A párbaj sebzése ill. gyógyítása ugyan önálló cselekedet, de nem számít sem lapkijátszásnak, sem forrásnak, nem lehet más lapokkal drágítani, erősíteni, semlegesíteni, (kivéve, ha rá van írva) de természetesen az így okozott sebzést is ugyanúgy begyógyulhatod, mint bármi mást.

Passzivizálás
Az őrposztban levő lényeket semmilyen módon nem lehet passzivizálni. Ha egy lap egy lényt passzivizál, akkor annak nem lehet célpontja őrposztban levő lény. Természetesen ha a lap nemcsak passzivizál, hanem a tartalékba küld, és úgy passzivizál, akkor lehet célpontja őrposztban levő lény. Passzív lap is lehet célpont, akkor is, ha tartalékban van. Passzív tárgy, bűbáj és épület nem fejti ki hatását. Ha valamilyen kártya mást nem diktál, ezek is a többi laphoz hasonlóan aktivizálódnak a gazdájuk következő előkészítő fázisában. Vigyázat, rátett lapokat nem lehet passzivizálás célpontjául kijelölni (pl. testrész, bűbáj lényre). Ha a rátett lap hordozóját passzivizálják, attól a rátett lap nem válik passzívvá.

Permanens: A permanens egy rövidítés, a "lap vagy önálló jelző" kifejezés helyett használjuk. Tehát minden lap és önálló jelző permanens.  Ha egy forrás célpont permanenst küld a gyűjtőbe, akkor a rezisztencia ugyanúgy véd ellene, mintha célpont lapot küldene gyűjtőbe.

Pulzáló lapok (Sötét Kor)
Ha egy lap altípusában azt látod, hogy pulzáló a lap, akkor ez azt jelenti, hogy van egy olyan speciális képessége (esetleg hátránya), amely pulzál, vagyis változik ill. változtatható. Ilyenkor a lap leírásában szerepel, hogy mit csinál 0, 1 (esetleg 2 vagy 3) pulzáló jelző esetén. A lap kijátszásakor nincs rajta pulzáló jelző, vagyis a lap speciális képessége alapból a 0 jelző szerint működik. A lap váltása azt jelenti, hogy ráteszel 1 pulzáló jelzőt, ill. ha már maximális számú van rajta, leveszed mindet. (A maximális itt azt jelenti, hogy ha a leírásban pl. "2 jelző:" a legtöbb, ami szerepel, és már 2 jelző van rajta, akkor leveszed mindet.) A váltásnak lehet költsége, vagy automatikus. Ha nincs külön feltüntetve, a váltást csak a saját körödben, körönként egyszer végezheted. Ha nincs külön feltüntetve, a pulzáló lapot csak a lap gazdája válthatja. Természetesen a lapnak lehetnek más speciális képességei ill. hátrányai, ezek nem fognak változni.

Reakció-drágítás: -vel drágább reagálni a lap kijátszására. Ez nem a lap képessége, hanem a kijátszásához, költsége kiszámításához fûzött magyarázat. Ez vonatkozik a régebben kiadott lapokra is, ahol ikon helyett szöveggel volt kiírva, hogy drágább rá reagálni.

Rezisztencia (Tengermély)
Ha egy lapon a Rezisztencia-jelet látod, az a következő speciális képességet jelenti: ez a lap nem lehet célpontja olyan forrásnak, amely egy, és csakis 1 bizonyos célpont lapra hat. A rezisztencia nem nyújt védelmet, ha: 1. a forrás nem kíván célpontot, vagy kettő vagy több célpontra hat. 2. a lap szövege szerint nem lapra hat, hanem lényre, épületre, tárgyra stb. Például, ha egy varázslat max. két célpont lapot a gyűjtőbe küld, ki lehet játszani rezisztens lapra, ha két célpontot választunk, de nem lehet kijátszani, ha a célpont csak egy rezisztens lap lenne.

Sebez célponton (lényen, építményen vagy játékoson)
Akkor mondjuk ezt, ha a célpont legalább 1 ÉP sebzést szenved el.

Sebzés, Életpont - alap, aktuális
A lények Sebzése ill. Életpontja a kártya alsó részére írt két szám, amit más kártyák hatásai megváltoztathatnak. Megkülönböztetünk alap, maximális és aktuális ÉP-t illetve sebzést. A lény alap ÉP-je ill. sebzése mindig az eredetileg a kártyára írt szám. A lény ÉP-je ill. sebzése mindig az, amennyi a kártyára van írva, de ebből levonva vagy ehhez hozzáadva más kártyák hatásait. Pl. egy 2-es sebzésű lénynek, amelyen van egy Démonölő (+1 sebzést ad), a sebzése 3. A lény ÉP-jét az egyértelműség kedvéért sokszor hívjuk max. ÉP-nek vagy max. lehetséges ÉP-nek is. Pl. az Árnyékrájád ÉP-je a te körödben 4, az ellenfélében - a védekezés bónusz miatt - 5. Ha az Árnyékrája sebződik kettőt, attól még az ÉP-je nem változik, csak az aktuális ÉP-je. A lény aktuális ÉP-jének az ebben a körben őt ért sebződésekkel együtt kalkulált ÉP-jét nevezzük. Így pl. egy 3 ÉP-s lénynek, akin az adott körben 2 ÉP-t sebeztek, az aktuális ÉP-je 1. Ha egy lény ÉP-je csökken, akkor egyben aktuális ÉP-je is csökken. Példa: Ha egy Planetáris őrdémonnal (+2 ÉP minden lényemnek) segített, alapban 2 ÉP-s lényembe kettőt sebeznek, és ezután lelövik a Planetáris őrdémont, a lényem meghal. Ne feledjük, hogy az életben maradt lények aktuális ÉP-je a kör végén felmegy a maximumra a Gyógyulás fázisban.

semlegesítés: (hatáskör) (Mágusok alkonya) Ezt a lapot reakcióként is kijátszhatod a kezedbôl, ekkor megakadályozza (hatáskör)-ben megadott lapokat/hatásokat. A lap ilyenkor is megôrzi eredeti típusát, tehát pl. egy lény ilyenkor reakció lényként kerül kijátszásra, ez nem varázslat vagy hatás. A semlegesítés nem képesség, hanem a lap kijátszásának módja. Csak magára a lapra lehet reagálni ill. azt lehet drágítani, külön a semlegesítést nem lehet elvenni, másolni, drágítani vagy reagálni rá

Semmi (Árnyékhold, Aranyforrás)
A Semmi egy új fogalom, bevezetése újabb mélységet ad a játéknak, és ellensúlyozni tud erős, gyűjtőre építő pakli-koncepciókat. A Semmi egy új kupac a gyűjtő mellett. Bizonyos kártyák hivatkoznak arra, hogy lapok a Semmibe kerülnek. Ez alapvetően olyan, mint a gyűjtő, tehát a Semmibe kerülő lapok is kikerülnek a játékból, de a Semmiben levő lapok nem számítanak gyűjtőben levőnek (pl. Notermanthi, Temető és egyebek szempontjából), és a legfontosabb: A Semmiből soha, semmilyen módon nem kerülhet ki lap. Tehát se játékba, se gyűjtőbe, se pakliba, se kézbe, egyáltalán sehova (ha befejezted a játékot, akkor persze elrakhatod...). Ha az asztalról egy lény a gyűjtő helyett a Semmibe kerül, ugyanúgy jár érte szörnykomponens, mintha a gyűjtőbe került volna.

Semmizõ forrás: olyan forrás, aminek hatására egy vagy több lap egy gyûjtõbõl a Semmibe kerülne.

Semmizős idézési költség (Káoszkatlan)
A hatszög jel a Semmizős idézési költséget jelöli, amely egy újfajta erőforrás a VP, a szörnykomponens, és az építő mellett. A Semmizős idézési költséget úgy kell fizetni, hogy lapokat raksz át a paklid tetejéről a Semmibe - annyiszor 4 lapot, amennyi a költség. Pl. a hatszögben egy 3-as azt jelenti, hogy a lap kijátszásához 12 lapot kell a paklid tetejéről a Semmibe rakni. Ha nem tudod a teljes idézési költséget kifizetni, a lapot nem játszhatod ki. Ha egy lap az idézési költségre hivatkozik, egyszerűen a hatszög jelben levő számot tekintsd. A Semmizős lapok nem számítanak VP-ért jövő lapoknak, akkor sem, ha az idézési költségükben VP is szerepel. Ez utóbbi esetben vegyes idézési költségű lapoknak hívjuk őket, idézési költségük a két költség összege. Pl. a hatszögben egy hármas és a varázspont jelben egy egyes költségért jövő lap idézési költsége 4. FONTOS: Az első 3 körben körönként csak egy (tisztán) Semmizős költségű lapot játszhatsz ki.

Sikeres kijátszáskor / Azonnal kijátszáskor: A sikeres kijátszáskor mindig a reakciók használata és létrejötte után, az azonnal mindig a reakciók használata előtt történik

Szabálylapok (Ezüsthajnal)
A szabálylapok nem tartoznak a pakliba, csak az asztalon lehetnek, nem lehetnek kézben, pakliban vagy gyűjtőben. A szabálylapot, ha használsz ilyet, a játék elején kell az asztalra kitenned (még a kezdeti húzás előtt), a játéktértől elkülönített helyre, de jól láthatóan, képpel lefordítva. A lapjaitok felhúzása után mindketten felfordítjátok az esetleges szabálylapot. Szabálylapra csak és kizárólag egy másik szabálylap hathat, semmi más. (kivéve, ha rá van írva) Nem kell játékban levő lapnak sem tekinteni, egyszerűen vegyétek úgy, mintha a Hatalom Kártyái egyik szabálya megváltozna. A szabálylapok nem tartoznak istenekhez. Egy paklihoz legfeljebb egy szabálylap tartozhat, de ez nem kötelező. Versenyen a pakli-lista mellett fel kell tüntetni, használsz-e szabálylapot, s ha igen, milyet. Ezt az adott versenyen nem változtathatod meg, tehát a kiegészítő paklidba nem rakhatsz szabálylapot, és a szabálylapot akkor is kötelező használnod, ha már pl.: elment tőle a kedved. A pakli méretének korlátjába sem számít bele a szabálylap, tehát a versenyen e nélkül kell legalább 45 laposnak lennie a paklidnak. A szabálylap használatának hátránya: aki szabálylapot használ, a játék kezdetekor eggyel kevesebb lapot húz. Ez a kezdőszabállyal összeadódik.

Szakértelmek
A szakértelem lap egy ritka laptípus, nagyon hasonló a bűbájhoz, ugyanúgy az asztalra kell tenni, de nem számít varázslatnak. Egy szakértelem lapból amennyi játékban van a te oldaladon, olyan szintűnek számít az adott szakértelmed.

Szárnyak

Ha egy lapon ikont látsz, az az jelenti, hogy a lap aktívan jön játékba. A , repül és aktívan jön játékba ekvivalens fogalmak.

Szingularitás (Ősi Legendák)
A szingularitások kijátszási feltétele, hogy abban a körben nem játszottál ki lapot a kezedből. Ha egy szingularitást sikeresen kijátszottál, abban a körben már nem játszhatsz ki újabb lapot a kezedből.

Szkritter (Ébredés)
A szkritter egy lénycsoport altípusa. Azonban ezen felül több is ennél. Minden, szkritter altípusú lényre a következő szabály vonatkozik: Bármikor, amikor azonnali hatást használhatnál, elkölthetsz 1 VP-t, hogy egy szkritter lapodat az asztalról visszavedd a kezedbe. Mindemellett, az, hogy egy lap szkritter, továbbra is csak egy altípus, nem pedig képesség.

őslich Az őslich egy új laptípus, a követőkhöz és szabálylapokhoz hasonlóan narancssárga kerete van. Az őslich lap egy új játéktípust tesz lehetővé, ahol egyedül, vagy barátaiddal összefogva játszol az őslich ellen. Az őslich kezében nincsenek lapok, mindig, amikor rá kerül a sor, kockával dobod ki, hogy a ráírt képességek közül melyiket használja (az első körében egyet, később kettőt). Az őslich kezdeti életpontját a jobb alsó sarokban találod. Az őslichet nem lehet drágítani, és csak sebzéssel lehet megölni. Képességeire nem lehet reagálni, és a köre nem maradhat el. Az őslich a 8. körében megnyeri a játékot. Az őslich szabályokat részletesebben honlapunkon találhatod meg:http://oslich.hkk.hu

Támadó lények
Támadó lényeknek nevezzük azokat a lényeket, amelyeket a harci fáziban támadásra kijelölnek.

Testrészek
A testrészeket csak galetkikre lehet rakni. A lényre rakott tárgyakhoz hasonlóan, nem lehet őket passzivizálni. A testrészek, amellett, hogy általában valamilyen képességet adnak a galetkinek, bírnak még egy funkcióval: ha létrejön egy varázslat vagy hatás, amely egy vagy több galetkit célozna, megsebezne, feláldozásra kényszerítene (akár úgy is, hogy a lények gazdája választ), elvenne a tulajdonosától, jelzőt rakna rá, passzivizálna, vagy amelynek hatására a galetki kikerülne a játékból, ilyenkor bármely érintett galetkiről egy tesztrészt a testrész gazdája reakcióként feláldozhat, ekkor a varázslatnak vagy hatásnak erre a galetkire nincs hatása. Ezt a képességet az előkészítő fázisban nem lehet használni.

Tóken lap: Tókeneknek hívjuk a szokásosnál nagyobb illusztrációval jelölt lapokat. A tóken lapokat gyakran használjuk úgy, hogy nincs a paklinkban, és egy forrás eredményeképp kerülnek játékba.

Torzszülöttek
A torzszülöttek minden szempontból szörnynek számítanak. Ahogy mondani szoktuk: minden torzszülött szörny, de nem minden szörny torzszülött. (Halmaz-részhalmaz...) Ha egy kártya szörnyre hivatkozik, akkor az a torzszülöttekre is hat. Ha viszont torzszülöttre hivatkozik, akkor az nem hat a szörnyekre. Torzszülöttet a szörnyekhez hasonlóan feláldozhatok szörnykomponensért az előkészítő fázisban, valamint vonatkozik rájuk a fentebb leírt speciális galetki szabály.

Újrahasznosítás (Rhatt Fénykora)
Ha sikeresen kijátszol egy lapot, amely ezzel a képességgel rendelkezik, kiválaszthatsz max. X lapot egy célpont gyűjtőből, és ezeket tulajdonosuknak vissza kell kevernie a paklijába. Minden így visszakevert lap után 1 ÉP-t gyógyulsz.

Védekezés (Istenek Viadala)
Amennyiben ellenfeled kezdte a játékot, az ellenfél elsô körében ingyen kijátszhatod ezt a lapot.

kiegészítések Ha az ellenfél kezd, az első körében max. annyi védekezés lapot játszhatsz ki a kezedből az idézési költség kifizetése nélkül, amennyi lapot az ellenfeled kijátszott (de egyet mindenképp kijátszhatsz). Ha egy lapon van ikon, akkor védekezésként ki lehet játszani az ellenfél körében akkor is, ha nincs külön feltüntetve rajta, hogy az ellenfél körében ki lehet játszani.

Védekezés bónusz
Az ellenfél körében minden lénynek +1 SB-je és +1 ÉP-je van (beleértve a tartalékban levő, akár passzív lényeket is), kivéve ha valamely kártya hatása mást nem diktál.

Végzetúr (Végzetúr)
A végzeturak a kalandozók egy altípusa. Egy különleges szabály vonatkozik rájuk: Ha valaki a játék során szörnykomponenst nyer ki egy lényből (kivéve az előkészítő fázisban), akkor, ha van végzetura játékban, minden egyes szörnykomponensnél dönthet úgy, hogy a komponens kinyerése helyett egy jelzőt rak valamelyik végzeturára. Minden ilyen jelző szintlépés-jelzőnek számít, és rajta marad mindaddig, amíg a végzetúr a gyűjtőbe nem kerül, vagy egy forrás el nem távolítja a jelzőt.

villám és Ha a villám altípus vagy a ikon szerepel egy lapon, akkor annak minden sebzése villám ill. tuz, akkor is, ha ez a lapon külön nincs feltüntetve.

Vízió (Víziók)
Ha egy lapon a "vízió" altípust látod, akkor az egy vízió-lap. Az ilyen altípusú lapok az alábbi tulajdonságokkal bírnak: 1) Kijátszhatod őket a gyűjtődből is, ugyanúgy, mintha a kezedből játszanád ki. Tehát ki kell fizetned az idézési költséget (ha valami módosítja, akkor azt), teljesíteni a kijátszási feltételt, ha van, és minden szempontból kézből kijátszásnak minősül az esemény (pl. Majd legközelebb a kezedbe küldi vissza, lehet ellenvarázsolni, stb). 2) Egyfajta vízió lapból (ugyanolyan nevűből) egy körben csak egyet játszhatsz ki, akár kézből teszed ezt, akár gyűjtőből, függetlenül attól, hogy sikeresen vagy sikertelenül játszottad ki. 3) Ha a kör végén játékban van egy vízió lap, akkor az mindenképpen a gyűjtőbe kerül. Ha ez a lap lény volt, és van benne szörnykomponens, akkor ezt az ellenfél megkaphatja. A vízió altípus, nem speciális képesség, ezért a vízió tulajdonság nem vehető el és nem adható át semmilyen módon.

Zanszilánk (Zanszilánkok)
A zanszilánk lapokat egy új idézési költség jelöli, a bal felső sarokban a megszokott VP ikon nem fehér, hanem narancsszínű. A zanszilánkot minden szempontból VP-ért jövő lapnak kell tekinteni, de minden egyes VP-t lehet helyettesíteni egy szörnykomponenssel, építéssel vagy áldozással (nekronnal nem!). Idézési költsége nem csökkenhet semmilyen módon sem 1 alá. Ugyanazt a lényt nem áldozhatom egy zanszilánk idézési költségére, amit passzivizáltam már hozzá építőként. A zanszilánk nem altípus, de bizonyos lapok hivatkozhatnak a zanszilánkokra.