Vigyázat: a régi motorosok számára is komoly függőséget okozhat az alábbi összeállítás!

A HKK Blog háza táján jelenleg a HKK Toborzás projekt kapja a legnagyobb figyelmet, amely kapcsán több fontos feladat is adódott: az egyik ezek közül az volt, hogy össze kellett állítani egy olyan demó-paklit, melynek segítségével azok is komolyabb nehézségek nélkül kipróbálhatják a játékot, akik alig néhány perce ismerték meg azt.

genrath_vermedveMinderre persze olyan lapokra van szükség, melyek nem túl bonyolultak: a nyolc soros, négy-öt képességgel ellátott kártyák könnyen riasztóak lehetnek elsőre, így kezdetben mindenképpen az egyszerűségre kell törekedni. A ló túloldalára sem szabad minden esetre átesni: a képesség nélküli lények harcából szintén nem lehet túl sokat tanulni, így be kell lőni egy olyan szintet, ahol úgy mutathatjuk be a játék apróbb, de még jelentősnek mondható fortélyait és szépségeit, hogy eközben nem zavarjuk össze tanítványunkat.

Mi a HKK Toborzásra egy 32 lapos, színkorlát nélküli paklit készítettünk el, melyben lények, varázslatok és egyéb nem lény lapok is találhatók. A beleillő lapokat úgy válogattuk ki, hogy jól lefedjék a HKK alapjait, illetve a gyakran előforduló szituációkat, és többnyire olyan kártyákat választottunk ki, melyeknek csak egy fő képessége van, de az általában többféle választási lehetőséget is hoz magával. A lapok ezáltal egyszerűek, de mégis számos különböző szituációt idézhetnek elő.

Fontos kérdés volt az is, hogy mennyire használjunk új lapokat. Nem meglepő módon inkább a régebbi kártyákhoz nyúltunk (főleg úgy, hogy az újak között már alig találni egyszerűbb darabokat), így nagyjából 5 év körüli lett a lapok “átlagéletkora”. A paklit érzésünk szerint sikerült jól kioptimalizálni: voltak lapok, melyek ki-, és voltak olyanok is, melyek bekerültek az első verzióhoz képest, a jelenlegi változattal pedig nagyon jó, hosszú, élvezetes és változatos mérkőzéseket lehet játszani.

A lények

A használt lények között (már csak bemutatás miatt is) nem árt, ha van olyan, aminek nincs semmilyen képessége: erre a célra a Nekromanta csontváz lett kiválasztva, mely erejét tekintve a leginkább illeszkedett a paklihoz. Nála egy fokkal bonyolultabb az Energiamotyogó, amely abszolútértékben olcsóbb ugyan, de mégis befektetést igényel, illetve a Genrath vérmedve, melynek szintén rövid képessége van, emellett pedig fontos tulajdonsága az is, hogy a pakli legerősebb lénye.

zokneenhoJöjjön néhány további passzív lény, melyek mindegyike valami újat hoz a játékba. A Helvir a lénybe épített leszedést (illetve az ellenfél kezébe adott döntési lehetőséget), a Mesteredző az izomjelzőket, az Elemi Argon a gyűjtőből történő visszavétel lehetőségét, a Hópárduc pedig a counterelést mutatja be a játékosoknak.

A repülő lények között szintén találunk egyszerűbb darabokat: a Goblin fürkész a pakli legkisebb lénye, a Proteinsólyom (J) azt a helyzetet hozza elő, amikor nem feltétlenül éri meg elpusztítani bizonyos lapokat, vagy épp ellenkezőleg, amikor nekünk érdemes felszúrni egy lényünket, az Árnyékrája pedig a nagy ÉP-jű lények hasznosságát, valamint  a mérgezést prezentálja. A sort a Zokneenho és a Macskapárduc zárják, ahol mindkét esetben a kijátszási képességben rejlő választási lehetőség a lényeg, illetve előbbi esetében opcionálisan a végzetúr szabályt is bemutathatjuk.

Az azonnali varázslatok

A varázslatok közül többnyire azonnali lapokat válogattunk ki, hogy demonstrálhassuk annak lehetőségét, hogy az ellenfél körében is cselekedhetünk, nem is beszélve az időzítés és a kivárás fontosságáról.Korhadás egy olcsó leszedés, amely a hátrány fogalmát is behozza a játékba, a Bátorság remek példa egy lap kétféle felhasználási módjára, hiszen lényerősítésként és védelemként is bevethető, az Energiaital pedig az ellenfél körében történő gyógyulás lehetőségét kínálja.

cikazo_villamA direkt sebző lapokból is válogattunk szép számmal. Az Ősi praktika (régi) gyógyulással egybekötött védekezés, biztosítva a fordítás lehetőségét, és a játékos által szabadon konfigurálható idézési költséget is bemutatja. A Megelőző ütés egy igazi kivégző lap, amely ha kell, akkor lényleszedésként funkcionálhat, de szintén lőhet lénybe és játékosba is a Sziklarepesz, mely egyben azt is bemutatja, hogy milyen az, amikor egy lapnak gyűjtőből működő képessége van, és a semmi fogalmát is behozza a játékba. Szintén lövés emellett a Cikázó villám, amely a választás lehetősége mellett aktivizál is, előhozva azt, hogy milyen, amikor megpróbáljuk maximálisan kihasználni a lapban rejlő lehetőségeket, kombinációs lehetőségeket keresve.

A Gyónás Raiának egy remek dilemmát vet fel: leszedjük az ellenfél lényét, vagy inkább gyógyítsuk meg a sajátunkat, plusz egy lappal gazdagodva? Emellett persze bennünket is kihúzhat a csávából. A Két lovas eljövetele és az Erősítés a jelző lények intézményét hozza be (az időzítés ráadásul itt is fontos), a Megfelelő alkalom pedig tovább mélyíti a játékos ismeretét a jelzőket illetően. Utolsó azonnalink az Urgod csapása, mely a nem-lény lapok ellenszere, és újabb példa a nem fix idézési költségű lapokra – jelen esetben az szituáció határozza meg az IK-t.

A többi lap

A varázslatok sora a fentiekkel még nem ér véget: két általános és egy bűbáj is került a pakliba. A Vízióhalál a víziók bemutatását szolgálja, a Földanya bölcsessége az erőforrásainkkal játszadozik, az Elenios csodája pedig egy egyszerű permanens képességgel rendelkező, könnyen érthető bűbáj, csak hogy erre is mutathassunk példát.

runabardA nem-lény lapok között a tárgyak következnek, melyeknél szintén igyekeztünk minél kevesebb lappal minél több mindent egyszerűen lefedni. A Dobótőr a nekron idézési költséget mutatja be,Wyverntojás és a Harci szekér pedig két egyszerű példa a “hagyományos” tárgyakra: az egyik egyszeri felhasználást kínál, a másik pedig körönkénti erősítés, bemutatva egyúttal a passzivizálást is, mint a költséget. Természetesen KF-es tárgyat is tettünk a pakliba: a választás a Rúnabárdra esett, amely szintén előhozza a rendkívül fontos izomjelzőket. Paklink utolsó lapja a Ryuku őrtorony lett, csak hogy építményünk is legyen mutatóba: a felépítés teljes folyamatát végigkísérhetjük ezen a passzívan érkező épületen, és azt is elmagyarázhatjuk, mely képességek működnek, és melyek nem ilyen esetben.

A pakli

Nekromanta csontváz
Energiamotyogó
Genrath vérmedve
Helvir
Mesteredző
Elemi Argon
Hópárduc
Goblin fürkész
Proteinsólyom (J)
Árnyékrája
Zokneenho
Macskapárduc
Korhadás
Bátorság
Energiaital
Ősi praktika (régi)
Megelőző ütés
Sziklarepesz
Cikázó villám
Gyónás Raiának
Két lovas eljövetele
Erősítés
Megfelelő alkalom
Urgod csapása
Vízióhalál
Földanya bölcsessége
Elenios csodája
Dobótőr
Wyverntojás
Harci szekér
Rúnabárd
Ryuku őrtorony

32 lap

Fontosnak érezzük megjegyezni, hogy bár a paklit azért építettük, hogy legyen mivel bemutatni a játékot az újoncok számára, ám kisebb meglepetésünkre mi is remekül szórakoztunk vele: szó szerint napokon át játszottunk vele, és nem tudtunk betelni a változatos és hosszú meccsekkel! Ha tehát valaki el szeretne szakadni egy kicsit napjaink spoilereitől, és egy kis különlegességre vágyik, a fenti összeállítás remek alapja lehet egy mókás délutánnak. A függőségért nem vállalunk felelősséget! :)

A játék természetesen két darab “mirror”, vagyis ugyanolyan pakliból folyik, így ha valaki ki szeretné próbálni a fenti decket, vagy esetleg a segítségével másnak mutatná be a játékot, akkor érdemes belőle kettőt összerakni, és úgy játszani vele – az élvezet így garantált!

Csető Zsolt - HKK Blog