A Ravasz, az Atka és a Szétterjedő köd…avagy, Éjmágus már megint majdnem megmutatta!

Éjmágusom morcos volt, mint mindig, ha valami nem úgy sikerült, ahogyan eltervezte. Márpedig szeret tervezni, és a terveit még inkább szereti megvalósítani. Kár, hogy mire már-már megvalósulna egy terve, addigra egy újabbat álmodik, és a tervei így mindig tervek maradnak.

Szóval Éjmágus gubbasztott illékony tornyában, és a vöröslőn bodorodó haragos felhőket bámulta az ablakon át. Azon tűnődött, hogyan törhetne borsot a többi varázsló orra alá. Végiggondolta, milyen lehetőségei vannak, milyen mágiaformákban leli igazán örömét, hogyan tudná legjobban kidomborítani saját tehetségét? Aztán gondolt egyet, és lecammogott a mágustornya alagsorába. Rég nem használt börtöncellák húzódtak a dohos folyosó mentén, egy üres borospince, néhány kongó raktár, és a kínzóterem társaságában. Persze ez utóbbit sem használta már évtizedek óta, de valami furcsa, hátsó gondolat ide vezette. Aztán ahogy a kínzóterembe lépett, máris tudta, hogy miért jött! Határozottan a szemközti falhoz lépett és leemelte a szögről azt a bilincset, ami hű mása volt a híres triklem drakolder, Zarknod egykori fogva tartójának. Ez lesz az!

A decemberi blogos-hagyományoson Zarknod bilincsét használtam, és egyáltalán nem bántam meg. Mivel ekkor még az elképzelés eléggé elnagyolt és nyers volt, még csak koncepcióban, és nem pakliban gondolkodtam. Az volt a hipotézis, hogy a Világégés leszorítja majd a játékot, sok ’permanens’ lesz mindig az asztalon, ugyanakkor a játékosok igyekeznek kihasználni a pörgés lehetőségét is. A drágítás az utóbbi évben nagyon népszerű akadályozó módszerré vált, a Bűvös erdő sorra nyerte a versenyeket, a Lassan járj! is megtalálta azt a két-három hozzá illő koncepciót, amivel versenygyőzelemig mehet, és a Hegymélyi keltető is sokféleképp használható szabálylap. Épp ezért a játékosok már készülnek a drágításra, vagy maguk is drágító szabálylappal játszanak. A legeredményesebb, és épp ezért leghatékonyabbnak bizonyuló drágítás a 3 Bűvös erdővel felálló köd-pakli, aminek alapeleme a keresés. A különféle kontrollok is sok lapot felhúznak, sokféleképp keresnek lapot a pakliból, és bár Zarknod börtönébe rendre beterelik a játékosok az ellenfeleiket, a bilincset mostanában senki nem használja. Innen jött az ötlet, hogy extrém sok lopással, és némi gyűjtőjátékkal megspékelve bilinccsel próbálkozzak. A decemberi hagyományosra tehát egy viszonylag kevés öléssel, de sok kontrolláló lappal felálló fekete-lila-kék-világoszöld paklival mentem. Az akkor elért 6/3 szerintem nem annyira rossz, ha azt is figyelembe vesszük, hogy élesben addig még be nem vetett pakliról van szó.

A verseny tanulságait gyorsan leszűrtem: több ölés, kevesebb lopás. Ugyanis a metagame nem változott annyit, mint azt feltételeztem. A játék egyáltalán nem szorult le az asztalra, a kontrollok hevesebben tombolnak, mint azelőtt, és a Bilincs önmagában nem elegendően hatékony. Valami más kellett tehát, valami több. Mert abban biztos voltam, hogy a Bilincsben van erő és lehetőség, csak csiszolnom kell még kicsit rajta. Ezekkel a biztató gondolatokkal fordultunk az Újévbe, én és kedvenc mágusom, azzal a biztos tudattal, hogy jön már a januári hivatalos hagyományos verseny, ahol revansot vehetünk az amatőr mezőnyön egy új, egy megreformált Bilinccsel.

Éjmágusom, mint mondottam, morcos volt, de nem volt elkeseredett. A tanulságokon morfondírozott, és a lehetőségeken. A rozsdás bilincset, annak hosszú láncával együtt feneketlen zsákjába dugta, magához vette mágusbotját, és elteleportált.

Az erdő, ahol ismét alakot öltött, valahol az Árnybirodalmak terültén feküdt, de igazából Éjmágus sem tudta, hogy pontosan merre is kéne Alanor felé fordulnia. Sötét volt, és a levegő nyirkos a mindent beborító, mindenütt szétterjedő ködtől. Tilosban járt, és bár félnivalója nem igazán volt az erdő urától, azért mégis tett néhány óvintézkedést. A bűbáj, amit maga köré idézett, a Techiánaflux, ősi volt és igen hatékony. Áttetsző szappanbuborékként feszült köré, megvédve őt mindentől, ami ellen a puszta varázserő önmagában kevés lenne.

A férfi nesztelenül mozgott, akár egy árnyék. Mikor hirtelen megjelent Éjmágus mögött, amaz önkéntelenül is összerezzent. A Farkasgazda volt az. Az egyetlen likantróp, aki uralkodni tud betegségén, és irányítani képes azt. Az emberfarkas bizalmatlansága bár mindvégig megmaradt, de hamar a kíváncsiság vette át a helyét, és kettejük tárgyalásai aztán egész éjjel eltartottak. Hajnalhasadtával pedig, mikor végül megtért mágustornyába, Éjmágus elégedetten dőlt hátra karosszékén.

A szabálylap hasznosításának több módja is ismert, ezzel nem árulok el nagy titkot. A feladat: kialakítani azt a helyzetet, hogy az ellenfélnek lehetőleg ne legyen játékban és a kezében lapja (ha megoldható, akkor még a gyűjtőjében sem), és abból kelljen játszania, amit a húzás fázisában felhúz. Ha ez, vagy egy ehhez közeli helyzet kialakult, akkor a Bilincs majdnem biztosan megnyeri a játszmát, hiszen mi tudatosan építünk a gyűjtőnk használatára, a tokenek létrehozására vagy a kézbe visszavételre. Úgy gondoltam, hogy a jól bevált fekete lapok mellé, mint amilyen a Végtelen formázás és A túlvilág hívása, ezúttal a feltámadó lényekre fogok építeni. Azért választottam a vérfarkasokat, mert a Preventor a mai játékkörnyezetben szinte mindig ki tud venni valamit az ellenfél kezéből (nem utolsó sorban a szökőkutat, és a többi népszerű semmizést), a Ravasz vérfarkas pedig amellett, hogy folyton visszatér a gyűjtőből, mindig magával hozhat onnan egy grátisz lapot. Ez a felállás önmagában máris generálja nekem a lapelőnyt. A Halálos morf pedig szinte kifogyhatatlan leszedést biztosít a feltámadó lényekkel kombinálva.

A pakli alapja tehát így nézett ki:

Szabálylap: Zarknod bilincse

3 Farkasgazda (új)
3 Vérfarkas preventor
3 Vérfarkas felderítő
2 Ravasz vérfarkas
1 Halálos morf (új)
2 Szétterjedő köd
2 Végtelen formázás
3 A túlvilág hívása
3 Techiánaflux (új)

Az utóbbi laphoz nem kell túl sok magyarázat, azt hiszem. Ha a játék legelején tesszük ki (jellemzően védekezésből), akkor Vp előny, hiszen ilyenkor önmagát áldozva ingyen megfogunk egy lényt, vagy más permanes-t. Ha a középjátékban jön fel, akkor lapelőny, hiszen ilyenkor általában már van 2 Vp-nk körönként arra, hogy asztalról countereljünk vele. Ha pedig a végjátékban érkezik, amikor az ellenfél már csak a húzott lapjára él, akkor quasi nyerés, hiszen amit kitesz, azt megfogjuk vele. A Szétterjedő köd is szinte könyörög, hogy beletegyük a paklinkba. Vagy a kezétől szabadítja meg az ellenfelet, vagy ha már letette az asztalra a lapjait, akkor lebontja azt. (Én 3 db-ot használnék ebben a pakliban, hiszen szeretném mihamarabb felhúzni! – Crull) Mindenképp lapelőny, ami a kulcsszó egy bilinccsel játszó játékos számára.

Persze a klasszikus bilincs-lapokat sem hagytam ki:

3 Xenó atka (új)
2 Kreatív affinitás
3 Szikráció
1 Őrült Szajonn (új)
1 Ében kehely
1 A mágia létsíkja (új) (Szerintem Bilincsben 1 sík nem sík, 1-2 db Álomvilágot biztos használnék még.- Crull)

Az atka érkezésekor dobat, majd semmiz vagy sebez. Mindezt 1 Vp-ért. A játék egyik legjobb Bilincses lapja jelenleg. A Kreatív affinitást ellenfelem vagy megfogja, vagy kiveszem a kezéből a legféltettebb lapját. Mindenképp egy lapért egyet reláció áll fel, ami nekem kedvez. A Szikráció, mint minden többfunkciós lap, ebben a környezetben nyers lapelőny. Csak varázsponttal kell győzni. A Kehely dobat, sebez, kivégez, esetleg lényt tud leszedni, illetve – és ezért került be – áldozhatók neki a lényeim, amiket a gyűjtőből visszavéve, ismét kijátszhatok. Ez miért jó? Mert szinte mind, a kijátszásakor csinál is valamit. Utána már csak buta ütőlények.

Éjmágusom még nem volt elégedett. Hiányzott a Nagy Gondolat, a Csavar, amitől az ötlet koncepcióvá érik, a terv pedig jóból átcsap tökéletessé. Gondolt egyet, és mentális üzenetet küldött a Torzak hercegének, akivel régről fakadó, kölcsönösen gyümölcsöző, és kielégítő üzleti kapcsolatot ápolt. Persze mindketten habozás nélkül, bármikor véget vetettek volna a másik életének, ha megtehetik, de ez egy másik történet. Az üzlet az üzlet. A varázsló felfogadta a Herceg legjobb bérgyilkosait, az Ikreket, mint már sokadszor. Amikor pedig a Thargodan testvérek átléptek a dimenziókapun, és egyszerre, kurtán odabiccentettek mágusomnak, ő kertelés nélkül egy visszautasíthatatlan ajánlatot tett nekik. Nos, maradjunk annyiban, hogy ők hárman már nem térnek vissza többé a Herceg szolgálatába.

3 Tridarkun

Mivel a decemberi verseny tanulsága az volt, hogy kevés volt az ölés, ezért mindenképp kellett őkelméből a három. Gondolom, nem kell magyarázni miért is ideális választás ez a lap a Bilincs mellé.

Ez eddig 36 lap. Ha nem volna muszáj 45 lapot használni, talán elég is lenne. Van azonban még egy lap, ami a Világégésben jelent meg és a kéket felhúzta a versenygyőzelemre is esélyes színek közé. Ez pedig a Fürge manó. A játék korai szakaszában bármelyik másik lényemből (kivéve az atkát) érkezhet ingyen, és bár ilyenkor egy lap a Semmibe megy, a manó az asztalon marad, tehát laphátrányba nem kerülünk mégsem. Ha pedig később már van rá 2 Vp-nk, akkor nyers lapelőnyt termeltünk. Megfogja az Anti-mágiás lapokat, és úgy általában véve, egy nagyon erős counter. Ha megfigyeljük a lapok listáját látható, hogy az affinitás, és a köd általános varázslat, a Techiánafluxot pedig gyakran fogjuk feláldozni saját képességének. Ezért betettem egy Fezmin gépezete (új) lapot, hogy ezeket mind szépen vissza tudjam venni a gyűjtőből. Eddig 40 lap. Jól haladunk!

Arra jutottam, némi próbálgatás után, hogy gyakran áll elő az a helyzet, hogy a fenti összeállítás 4-8 Ép-ig viszi le az ellenfelet, és akkor kell átadnom a kört. Ez nem jó, ha ennyire közel a cél, nem szerencsés lehetőséget adni a fordításra, és ilyenkor valami extra kivégzés kell még. Az Ében kehely és az atka lövése önmagában ehhez kevés. Bekerült tehát az új lapok közül egy A felejtés ára, hiszen általában 3-5 Ép-t fog sebezni vízióként, lénybe vagy játékosba, ingyen. Kell ennél több? Betettem még 2 Ősi praktikát is ugyanezen okból, és nem utolsó sorban azért, mert vele az ellenfél első körébe, 0 Vp-nél is van lehetőségem beleszólni. A maradék két helyre, pedig megkockáztattam egy elsőre ’kamunak’ ítélt meglepetéslapot, 2 Alattomos fekete csáp (új)-at. (Szerintem továbbra is kamu a Csáp, sokkal inkább Íjászképzőt tennék a maradék helyekre! – Crull) Ha az ellenfél a húzott lapjára él, minden olyan lap fontos lehet, ami amolyan „előre-counter”. Tehát az ellenfél pontosan tudja, hogy amit kitesz, az végül nem fog létrejönni. A csáp is általános lap, visszavehető a gépezettel, továbbá végső megoldásként saját képességével is visszaszedhető a gyűjtőből. Egy ideig a Felszabadító lélektáncot használtam ugyanerre az ’előre-counter’ célra, de végül sosem volt rá elég Vp-m (pedig a feltámadó farkasok áldozásával jól el lehet látni munícióval).

Összeállt tehát a maradék 9 lap listája:

3 Fürge manó
1 Fezmin gépezete (új)
1 A felejtés ára
2 Ősi praktika (új)
2 Alattomos fekete csáp (új)

A paklival nem nehéz játszani, adják magukat a lapok, de néha kétségbeejtően sok opció áll elő, főleg a 2-3. körben. Ilyenkor mindenkit mértékletességre és óvatosságra intek. Nem biztos, hogy szerencsés minden puskaport egyszerre eldurrantani!

.

Látható, hogy a lopásokat teljes egészében kihagytam (kikerültek a side-ba), kimaradt a korábban már kipróbált, de általam annyira nem preferált Brutalgeddon is, továbbá kihagytam a kicsit drágácskának talált Nax’rahn, a kegyetlent. Tudtam, hogy egy tokentermelő horda valószínűleg meg fog verni (ellenük side-ból Mer-gah (új)-jal készültem), és kifejezetten a Raia követős horda ellen tettem be a side-ba a Telkarid agyszívót. Tartottam a drágítástól (Leanthil trükkje, Semmi trükk, Szkritter jótevő), az Ősi rúnától (Xenó bilincsmester). A már említett lopások (Szörnybűvölés (új) és Bájolás (új)) a nagylényes kontrollok ellen kerültek be elsődlegesen, hiszen pl. egy életjelzős éjfattyat jópofa dolog ellopni. Az ellenfél gyűjtőjátéka ellen, pedig a szinte kötelező Szökőkút (új) került még a side-omba.

Side:

3 Xenó bilincsmester
3 Semmi trükk
3 Szkritter jótevő
3 Szökőkút (új)
3 Leanthil trükkje
3 Telkarid agyszívó
3 Mer-gah (új)
2 Szörnybűvölés (új)
2 Bájolás (új)

A verseny elég jól sikerült, ahhoz képest, hogy ez a pakli így, ebben a formájában csak most debütált. Sikerült legyőzni egy A halandóság átlépésére készülő Edralian-t, egy zanszilánk-kontroll-nak nevezett, gondolom pörgősnek szánt paklit, és egy Sheran követővel, elsősorban teknősökkel felálló lényes összeállítást. Kikaptam viszont a nagy mumustól, a Raia kontroll-tól, és egy Lassan járj! + Melák, az óriás segítségével terülő óriás hordától.

Remélem, sikerült gondolatokat ébresztenem, és kicsit visszacsábítani a Bilincset a meta egyébként is ezerszínű palettájára. Ez ugyanis mindenképp kívánatos lenne. Szerintem… 

Jancsár János