Éjmágus paklik: A galetki bilincs

A címben szereplő Éjmágus természetesen nem kapott szerepet a pakliban, ő csupán a kabalám, viszont annyira tetszik az illusztráció, hogy elhatároztam: a továbbiakban minden normális eredményt elért újításomat az ő nevével fémjelezve fogok megosztani a HKK-s nagyközönséggel!

Egy kis kitérő: Éjmágus valójában egy hataloméhes káoszmágus volt, aki a fejébe vette, hogy korlátlan uralmat szerez Ghalla egyetlen, akkor ismert királysága felett. Fondorlatos tervet eszelt ki: kihasználta a Borax-ok átkát, ami a királyi család minden férfitagját arra kárhoztatja, hogy elzarándokoljanak egy bizonyos mocsárba, és ott vezekeljenek valami ősi átokért… szóval Éjmágus, kihasználta Borax király,- azaz VI. Borax távollétét,- és annak alakját felöltve elfoglalta a Yaurr Királyság trónját. Persze a bátor kalandozók rájöttek a turpisságra, és lázas kutatás kezdődött a vadonban kószáló, emlékeit vesztett valódi uralkodó után. Végül a karakterek persze megtalálták Borax-ot, elűzték Éjmágust, és a király ismét visszaülhetett a trónjára.

Sokan a HKK játékosai közül csak rálegyintenek a háttér-sztorikra, pedig ez tényleg így történt, jómagam, pontosabban Túlélők Földjén élő egyik karakterem is részt vett a Borax utáni kutatásban. Ezután a kis kitérő után nézzük ezt a fura „Éjmágus paklit”, a galetki bilincset!

A pillanatnyi metagame elemzése kapcsán arra jutottam, hogy várhatóan a kontrollok, és az asztalon játszó paklik fognak dominálni a Dungeon-ban megrendezett augusztus 04-i UR-es hagyományoson. Igazam lett, de nem ez a lényeg. A Triniganos lapokkal felálló kontroll egyeduralmának megtörését mások is a Zarknod bilincsében látták. Mivel ez a típusú pakli igen sok lapot megmozgat az erőforrásfölény kiépítéséhez, ez a várakozás jogos. A másik érzékeny pontja ennek a divat-paklinak a Vp igénye. Mind a Szűk esztendők, mind Vp-szívás, letiltás, mind bármilyen drágítás igen érzékenyen érinti. Mindezért drágítós szabálylapokra is számítottam, de végül ezekből nem sok volt.

Ezekből a megállapításokból várható volt, hogy sok csatamezővel felálló kontroll lesz, de aztán ebből sem volt túl sok.

Az asztalról játszó tárgyas vagy ún. „aprólényes” paklik szintén érzékenyek arra, ha kifogy a lap a kezükből, ezért a szabálylap kérdése nálam elég gyorsan eldőlt.

A szabálylapunk használata minket is lassít, hiszen a hagyományos módokon nem tudjuk a "kezünket visszapótolni." Ennek a problémának a megoldására ezidáig kétféle módon kerestek gyógyírt a játékosok: vagy a gyűjtőjátékra helyezték a hangsúlyt (gyűjtőgenerálós bilincs, javarészt fekete - piros - kék lapokkal), vagy eleve a lassú játékra rendezkedtek be (autós bilincs, Beszűkült látókörrel / Repro-val). Mindkét megoldás mellé a többfunkciós, eleve lapelőnyt termelő, két- vagy több hatást egyszerre kiváltó, két- vagy több lapot egyszerre megoldó, elsősorban varázslat lapokat kerestek a játékosok. Természetesen a token-termelés is lehet egyfajta megoldás, hiszen gyakorlatilag az is lapelőnyt termel. A varázslatokkal operáló bilincset eléggé zavarja az anti-mágia, a gyűjtőgenerálós bilincset pedig a side-okban mind gyakrabban jelen lévő semmizések zavarhatják. Ráadásul mindkettőre számítanak a játékosok.

Van azonban egy harmadik módszer is, amivel vígan eljátszunk a bilincs mellett! Ez pedig az asztalról kézbe visszavétel. Ennek az alapgondolatnak a mentén kezdem el a pakliépítést. Vegyünk egy kis masszív anti-mágiát, spékeljük meg jól kézbe visszavétellel, az egészet fűszerezzük meg egy kis kézből dobással, és máris kész a vadiúj bilincsünk, ami ellen senki sem készül!

Az első szín, ami adja magát, a lila, hisz a bilincs nem nagyon tud meglenni a kézből dobás nélkül. A Kreatív affinitás szinte minden bilincs pakliban benne van, ezért mi sem hagyhatjuk ki. Aztán a második legjobb kézből dobás a Martian repertoárja szintén kihagyhatatlan. Most sokan azt gondolhatjátok, hogy varázslatok anti-mágia mellett? Hogy fog ez működni? Nos, úgy, hogy velük nyitjuk a körünket... A Kreatív affinitásnál az ellenfelünk dilemmába kerül: fogja meg jelentéktelen 0 Vp-s lapunkat, vagy hagyja, hogy kivegyük a kezéből a legfontosabb lapját? Mivel manapság a játékosok csak kevés varázslat-counter-rel játszanak, húzni pedig a bilincs miatt nem fognak rá, ezért jó eséllyel lap-counter-t lőnek majd el a kreatív-ra. Ha meg nem ezt teszik, akkor megnéztük a kezét az ellenfélnek, látjuk hány varázslata van, mire számítsunk a következő körben, stb.

A harmadik dobatás már nem varázslat alapú, hanem tárgy. Az Ében kehely lesz, ami a kivégzésben is szerephez jut. Belőle elég lesz 2 db.

A dobatás szekció tehát:

3 Kreatív affinitás

3 Martian repertoárja

2 Ében kehely

A dobatás másik vállfaja paklinkban az anti-mágia. Belőle is az izmosabb fajta! A második színünk éppen ezért a barna. Az Antitalentum 2-es anti-mágiája, őrző képessége, büntetése és párbaja is nagyon hasznos. Az anti-blokkolása nem lényeges a mai metagame-ben, mivel a hagyományos formátumról kikoptak a blokkoló paklik. Nem árt azért figyelni rá, mert az Orgling kártevők azért ott vannak, de róluk inkább később. Ha már barna, akkor nézzünk szét más fronton is! Az egyik legjobb semlegesítő lap ma a játékban az új Molekulabitorló!  Ehhez kétség sem férhet. Hiába van élete egy lénynek, vagy hatalmas méretei, hiába vannak trükkös képességei egy tárgynak, építménynek vagy bűbájnak, őkelme lelopja róla a szöveget, és máris gazdagabbak vagyunk egy ügyes és okos, bár rendkívül kicsi lénnyel. Mint látni fogjuk, lényeink alapjában véve eléggé picik, nem képviselnek jelentős ütőerőt. Nem árt tehát feltunningolni őket egy kicsit. A legjobb lénytápolás per pillanat, szerintem a Moa homokfutó. Ha kell, akár ingyen is rátehetjük a lényünkre, aki aktiválódik, továbbá +3/+3-mal és egy életjelzővel gazdagodik. Ha kell, akár el is kincsezhetjük a Homokfutót, bár erre ebben a pakliban nem lesz szükség. Fontos, hogy a „moa” altípus nem tárgy altípus, tehát egy bizonyos lényen lehet egyszerre több homokfutó is! (Biztos forrásból tudom, hogy a tárgy altípus szabályt, miszerint egy bizonyos tárgytípusból – fegyver, páncél, stb. – csak egy lehet egy lénynél, hamarosan el fogja törölni a Beholder.)

A Molekulabitorló és az Antitalentum is pici. Nagyon fontos szempont volt, hogy a lények 1-2 Vp-ből kiférjenek, és olcsón működtetni lehessen a képességüket, mi ugyanis nem használunk VP-termelést (erről később). Kerestem még egy pici lényt, ami hasznos dolgot tud. Ő lett az új Deego. Mindössze 1 Vp-be kerül, a kósza varázspontjainkat szépen beletolhatjuk, van keze (ami a Homokfutó szempontjából fontos), és az ellenfél körében is működtethető. Nem ez volt azonban a legfőbb érv mellette, hanem az, hogy pl. a tárgyakat és az épületeket 1 Vp-ért megoldja. Ennyibe kerül ugyanis, hogy tegyen egy elmúlásjelzőt rájuk, ami a legtöbb tárgynak elég.

Van már tehát három remek galetkink, de kellene még, hogy a pakli másik fontos egyediségét is kihasználhassuk. Jelesen azt, hogy a galetkiket egyedi módon lehet tápolni.: a testrészek hasonlítanak a KF-es tárgyakhoz, ámde Vp-ért jönnek, így nem kell a szk-termeléssel vacakolni, emellett működési mechanizmusuk leginkább a ’bűbáj lényre’ típusú varázslatokhoz hasonló, mégsem varázslatok, így nem dobatja el őket az anti-mágia. Szétnéztem hát galetki-fronton, hogy miket lenne érdemes még a pakliba tenni:

A kék szín, mint harmadik, elég egyértelműen adta magát. Emlák-nak például, amellett, hogy olcsó és anti-mágiázik, még van egy igen hasznos asztalról kézbe visszaszedő képessége is. Sokáig szemeztem a Galetki szanitéccel, ami hasonló paraméterekkel van megáldva, mint Emlák, de őt végül túl defenzívnek találtam, így kimaradt a keretből. A következő kék csodalényünk az új Alba Regina. Ő az elsődleges ütőlényünk, azaz leginkább az ő feladata lesz feltartani az őrposztot. Nézzük, mit is csinál pontosan? 2 Vp-ért, aktívan érkezik, ép-ből is tud lehelni, és minden sebzése után kapunk 1 Vp-t. A lehelet, és az ütés két különböző sebzés, ezért egy harci fázis alatt termelni tud nekünk +2 Vp-t! Magyarra lefordítva tehát, visszaadja az árát, 1 vagy 2 Ép feláldozásával. Mit is kaptunk? 2 Ép feláldozásáért sebeztünk az ellenfélbe 4-et és van egy lehelő 2/3-as lényünk az őrposztban. INGYEN. Szerintem ennél olcsóbb / jobb lény ma nincs a HKK-ban!

Sokáig benne volt a pakliban Chosuga (új) is, de van vele két hatalmas baj. Az egyik, hogy legfontosabb képessége sebez rajtunk, a másik, hogy ugyanez a képessége 2 Vp-be kerül, és mint mondtam, nem építünk a manatermelésre. Ráadásul már van két garnitúra leszedésünk (Molekulabitorló és Deego), és lesz még további kettő, amelyek bármelyike olcsóbban csinálja azt, amit ő, tehát nincs is rá szükség. Sokáig még vele teszteltem a paklit, míg aztán pont emiatt a két ok miatt kimaradt a csapatból. (Ezzel én nem értek egyet, szerintem szükség van a Chosugára egy lényes Bilincs pakliban, betenném a csapatba. - Crull) A harmadik kék lény, nem galetki, de még csak nem is torzszülött. Ő a Türkiz sárhajító (új). Jobb lenne, ha a fenti kettő laptípus egyikébe tartozna, vagy legalább keze lenne, de aki ismeri ennek a szörnyetegnek a Túlélők Földjén betöltött szerepét, az tudja, hogy mindkettő nagyfokú következetlenség lenne (mint ahogyan az is, hogy Deego (új) Bufa lapja lett, ami egyszerűen megbocsáthatatlan anakronizmus!) Szóval a sárhajító fontos űrt tölt be a pakliban. Ő a direkt sebzésével eltakaríthatja az őrposztból az útban lévő, vagy a tartalékból a zavaró lényeket, illetve farigcsálhatja az ellenfél Ép-jét is, és még büntetése is segíthet ez utóbbi funkciójában.

Mint mondtam, kevés manatermeléssel játszunk, de azért Alba Regina (új) képessége segíthet abban, hogy a körünk végén legyen 2 Vp-nk egy búcsú sárhajító letételére, esetleg egy Deego (új) megidézésére… és máris sokkal vidámabban várjuk az ellenfelünk körét. Az egyetlen tiszta erőforrás a Sírásó (új) személyében került felkérésre. Lássuk meg, hogy van keze neki is, (Különben, hogy fogná másképp az ásóját? Cool– Crull) így ha nagyon muszáj, akár ő is beleülhet a homokfutóba. Leginkább a dobató varázslatainkat fogjuk majd átforgatni vele, és fontos meglátni, hogy egy esetleges Ősi rúna / Semleges csatamező / Változó környezet szabálylappal felálló ellenféllel szemben, akár a laphúzás képessége is előtérbe kerülhet.

Nézzük, hogy kiket szedtünk össze még:

3 Emlák

3 Türkiz sárhajító (új)

2 Alba Regina (új) (Ha már Regina ennyire erős,- és a Sírásón kívül nem játszunk más vp-termeléssel,- akkor én ebből 3-at használnék. – Crull)

3 Deego (új)

2 Sírásó (új)

Sokáig teszteltem még az új Árnyékharcost is, akinek igen figyelemreméltó mind a képessége, mind a mérete, azonban gyakran nincs mit eldobni neki, és 4 Vp-ért már finanszírozhatatlan. Kimaradt még Smack, a Tisztogató (új), és Grobox fluxustörő is, két okból. Egyrészt nincs laphúzás, azaz az egyik oldalról való hízlalása nem működik. Igaz, hogy az ellenfél manatermelését elszívja, de azt a pár manát, ami nekünk meg életbevágóan fontos, szintén. Mindettől függetlenül ki lehet próbálni őt is, én nem tettem be a pakliba. (Groboxnak azért a kiegészítőben helye van. - Crull) Kimaradt a Mágusölő is, egyetlen bűne, a 3 Vp-s ára miatt.

Látható, hogy még csak három színünk adott, mert a legfontosabbat, a pirosat a végére tartogattam. Amikor a Zanszilánkok kiegészítő kijött, az egyik legelső ritka, amit bontottam, egy Ölvefoltozó volt. Azóta nagyon sokat szemeztem vele, és kerestem azt a csapatot, ahol ő lehetne a kapitány. Nos, most megtaláltam a bilincsben ezt a bizonyos csapatot! Ha van a gyűjtőben, az asztalunkon vagy a kezünkben legalább egy másik galetki, jöhet ingyen (hiszen visszaadhatja a saját árát ilyenkor), elpusztíthat 2 Vp-t az ellenféltől, leszedhet egy max. 2-es idézési költségű lapot, vagy akár jöhet 2-es anti-mágiával, és mindemellett aktívan érkezik. Ez utóbbi két képessége miatt szeretem leginkább, de a leszedését is gyakran be kellett vetni. A másik csúcskategóriás, és egyben kihagyhatatlan lapunk az új Tolvaj klántag! A tesztelés során arra jutottam, hogy gyakran csak ütőlényként tudom bevetni, ezért három helyett kettőt használtam, de ha a várható környezet igényli, nyugodtan be lehet vetni hármat is. A többi piros, és barna galetki szóba sem jön. A lilák közül azonban meg kell említeni az új Raská-t, és az új Chloe-t. Ha nem szeretnénk varázslatokkal dobatni, akkor esetleg ki lehet próbálni őket, de ez esetben vagy az Ősök kürtjét, vagy manatermelést is be kell tennünk melléjük (pl. Manakorongot).

További csapattagok:

3 Ölvefoltozó (új)

2 Tolvaj klántag (új)

A testrészek választéka rendkívül széles, és a tökéletes hulladéktól a spoiler-ig bezáró sort alkotnak. Természetesen mi csak az utóbbiakat fogjuk használni: a két Zanszilánkos testrész, talán nem véletlenül pont kék és piros. Mindkettőből kell a teljes szett. A Mágneses szarv anti-mágiával érkezik, és visszavetet két lapot a tulajdonosuk kezébe. Leginkább Emlák-ot és a másik testrészt, a kiürült Lávaköpetet (új) szeretjük vele visszavenni, de persze az ellenfél lapjainak eltakarítására, esetleg az orvul ellopott lapjaink visszaszerzésére is remekül használható. Az ára mindössze 1 Vp, és remekül áldozható például az Ében kehelynek. Ha még azt is rátették volna a készítők, hogy aktivizálja a galetkit, az lenne csak az igazi! Ettől a nüansznyi erősítéstől a hasznos és erős nem-gyakoriból brutális ritkává vált volna, de mindegy. A másik testrészünk, a már említett Lávaköpet (új). 0-7 Vp idézési költséggel érkezhet, ami az egyszerű védőlaptól a bitang kemény ölésig terjedő skálán bárhová belőhetővé teszi. Nézzük csak meg, mit is csinál: az idézési költségének megfelelő köpetjelző kerül rá. Ezzel vagy belelőhetünk az ellenfél tartalékjába, leszedve onnan pl. egy ott vigyorgó, és a rendkívül zavaró Belethiel úrnőt, vagy leheletként a harci fázisban is leszedhető róla bármennyi jelző. Ekkor kétszer akkorát lehel a galetkink, mint amennyi jelzőt leszedtünk. 7 Vp = 14 seb, plusz az apró. Leginkább ez a győzelmet jelentheti. Ha pedig kiürült, azaz nincs már rajta jelző, akkor áldozható a kehelynek, a galetki védelmében, vagy visszavehető kézbe, és újra kitehető, újra jól felpúpozva jelzőkkel. Nyamm! Akik kimaradtak: Selymes bőr: Csábító, hogy csak 1 Vp, és elég masszív védelmet ad, de a legnagyobb baj akkor van, ha kilövik alóla a galetkit, és kénytelenek vagyunk ledobni róla. Ráadásul mindig akkor fog jönni, amikor nem kéne. Jól kombózik a kézbe visszavételekkel, ha esetleg egy lassabb verziót állítunk össze. Rúnacsáp: remek lopás, egy kis anti-blokkolással. A legnagyobb baja a 2 Vp-s idézési költsége. Ha adna a galetkinek mondjuk +2 sebzést, biztosan kezdő játékos lenne a csapatban. Tolvajkulcs: bár nem testrész, hanem egy KF-es tárgy, de mint a fenti levezetésből is látható, a testrészekkel szinte tökéletesen egyezően működik. Két ok miatt hagytam ki végül: az egyik, hogy további komponenstermelések nélkül gyakran kényszerpályára tesz minket, ha behúzzuk, a másik, hogy elég gyakran nincs mit ellopni vele. Mindemellett láthatatlanná teszi a galetkit, ami alkalmas környezetben esetleg megfontolandóvá teszi a kipróbálását. Anti-mágikus csáp: kipróbáltam, de a húzás letiltása mellett nem mutatja meg az erejét, az 1-es anti-mágia pedig manapság már smafu! A többi testrész, beleértve a Hártyás szárnyakat, a Rohamozó faroktüskét, és a többi vacakot, itt felejtős kategória. Aki szeretne több testrészt, az mindenképp szedje ki a csapatból a sárhajítót, és tegyen be még egy garnitúra galetkit! A bevált arány kb. 1:3. tehát minden testrészre legalább három galetki jusson, mert különben könnyen úgy járhatunk, hogy tele a kezünk testrésszel, és nincs kire tenni.

Lássuk a további versenyzőket:

3 Mágneses szarv

3 Lávaköpet (új)

Ez eddig 40 lap. A maradékot szinte bármilyen módon kitölthetjük, mivel a paklink már kész, ütőképes és gyakorlatilag (na jó, majdnem) minden környezetben eljátszik. Hogyan töltsük ki a maradék 5-8 helyet? (48 laposnál nagyobb paklit nem ajánlok, mert afelett már túlságosan felhígul a pakli). Tehetünk be esetleg tárgyakat. Molitár dob (új), a légiós kombóval vagy magában, Fintor fejszéje, Tolvajkulcs, Bánító gyűrű, Zúzókesztyű, Ork lángvető, Agykéreggyalu, stb. A sor eléggé hosszú, és színes. Tetszőlegesen el lehet vinni bármelyik irányba a paklit. Tehetünk bele akár épületeket is. Pl. Káoszkapu (új), Csodák palotája (új), Fluxuskamra, Nagyobb káoszpiramis… stb. (Részemről a piramis és a Bénító gyűrű a favorit. - Crull) Vagy esetleg a kézből dobást is tovább erősíthetjük még olcsó dobató varázslatokkal (kipróbáltam például a Varázslatlopást (új) is, és nagyszerűen muzsikált). Vagy tehetünk be további, a lényeinket tápoló varázslatokat: a Tolvaj klántag, Emlák, vagy az Ölvefoltozó a kijátszása után már csak egy buta ütőlény, ezért simán rájuk lőhető a Metamorfózis. Szóval elég sok variáció van, ami szóba jöhet, én mégis egy olyan vonalat tettem be a pakliba, ami sokak számára visszataszító, és utálatos, ide mégis nagyon jól illik.

A hab a tortára:

3 Orgling ősanya

3 Orgling mágus (új)

Lássuk meg, hogy mind a két lényünk torzszülött, ezért bármelyik galetkink jóízűen meg tudja enni őket, vagy akár az ősanya által termelt kártevőket is, amik persze szintén torzszülöttek. Lássuk meg, hogy mindkettőnek van keze, ezért simán bele tudnak ülni a homokfutóba. Ez különösen a mágusnak hasznos, ha ugyanabban a körünkben kétszer is kell passzivizálnunk, hiszen a homokfutó aktiválja is őt. Mindemellett ketten, kiegészülve a kis orglingokkal, egy kerek kis egészet alkotnak a csapatban. Megvédik egymást, és a paklink többi részétől függetlenül meghozhatják a nyerést nekünk a max. életpont csócsálásával. Ők lesznek a hátvédek tehát.

Adott esetben az ősanya kézbe visszavételével, és ismételt kijátszásával újabb adag, szó szerint ennivaló, cuki kis kártevőhöz juthatunk, a mágus visszavételével pedig kétszer is csökkenthetjük az ellenfél mana - és Ép kortex-jét. Mivel a paklinkban az Antitalentum párbaján kívül nincs gyógyulás, a mágusnak ezt a feladatot is el kell látnia.

A teljes paklilista tehát:

Szabálylap: Zarknod bilincse
Követő: -

2 Alba Regina (új)
3 Emlák
3 Türkiz sárhajító (új)
3 Mágneses szarv
2 Tolvaj klántag (új)
3 Ölvefoltozó (új)
3 Lávaköpet (új)
3 Molekulabitorló (új)
3 Antitalentum
3 Moa homokfutó
2 Sírásó (új)
3 Deego (új)
3 Orgling ősanya
3 Orgling mágus
2 Ében kehely
3 Kreatív affinitás
3 Martian repertárja

Összesen: 46

Az összeállítás nagy előnye a sokoldalúsága, könnyű kezelhetősége és a stabilitása. Nem utolsó sorban pedig az ára! Ez egyáltalán nem drága pakli, de ennek ellenére a ma divatos drága kontrollokkal simán partiban van.

Mi ellen kell készülnünk a kiegészítő pakliból?

Mint írtam, majdnem minden környezetben szépen eljátszik a paklink, de a drágítás sajnos nagy ellenfél. Mivel nem játszunk manatermeléssel, ezért minden, akárcsak a minimális drágítás (keltető, járj) is nagyon belassít minket. Ezért javaslom a Semmi trükk használatát. Ki lehet próbálni az Ősök kürtjét is, bár én nem tartom elég jónak. Zavar még minket a Hálócsapda és az Ősi béklyó / Bufa kódexe is, de ezek legalább nem lehetetlenítik el teljesen a játékunkat.

Ha már nincs bilincs, akkor valahogyan pótolnunk kell, és erre sajnos nem elég a Semmi trükk, hisz a kontroll vígan megakadályozza. Én Sztraunusz apót, és a jó öreg Xenó bilincsmestert javaslom. Mind a három lapból kell egy-egy garnitúra, hogy biztosabban feljöjjön valamelyik, és legalább az egyik létrejöjjön. Az asztalról játszó csúnya tárgyas és „aprólényes” paklik ellen sem lesz elég az általunk használt 8 db leszedés. Ezt a szekciót én egy adag Csonttűvel erősítettem meg, ami szépen megoldja a kézből mutogatós lapokat is. Aztán a nálunk jóval gyorsabb paklik (pl. turbo Arochos, Tokozó) ellen is készülnünk kell, mivel az első rohamait közepes / jó húzása esetén nem akadályozza meg a bilincs. A pakliba egyébként is illeszkedő, minket extra kézbe visszavételhez, az ellenfelet meg infarktushoz juttató Átokpulzánst (új), és Zilak-din főkancellárt javaslom erre. Az utóbbival szépen el lehet csípni pl. a Kétségbeesés hatalmát. Ha sok helyszínre számítunk, adja magát az Ősök városa, bár én kicsit drágának találom. Akkor már inkább menjünk szembe a történelemmel és maradjunk a Túlélők Földjénél! Nagy mumus számunkra a Feledés korszaka / Sziránusz bűbáj is. Velük elsősorban a kontrollok side-jából futhatunk össze. Az utóbbi ellen készülhetünk Mágiagyilkossal, ami nem mellesleg remek semmizés is. Az előbbire viszont egyelőre nem találtam kielégítő megoldást... Amikor kijött ellenem, vesztettem. Persze a soklényes pakliknak is van egy remek titkos ellenszere, de ezt nem szeretném elárulni, elvégre ezért titkos. :)

Remélem mindenki kedvet kapott egy jó kis galetki-paklihoz, ami most 6 fordulóból, 4,5-re és a 6. helyre volt elég a Dungeonös UR-es hagyományoson,- hozzátéve, hogy igen sok szerencse is kell a paklihoz. De hát melyik paklihoz nem kell manapság a szerencse, nem igaz?

Éjmágus

(J.J.)