Dungeon szerepjáték szaküzlet és klub
Bpest, VII. Erzsébet Krt. 37. (az udvarban)
hétfő - péntek: 12.00h - 18.00h
szombat: változó (Érdeklődjön!)
dungeon @ dungeon.hu
061-321-13-13

Cikkek

A Zanszilánkok kiegészítővel több, eddig többé-kevésbé mellőzött etnikum kapott rég várt erősítést. A három új orgling nem konkrétan saját faját, hanem egy bizonyos koncepciót hozott elő az árnyékból, de például a teknős pakli határozottan versenyerőssé lett a nagykiegészítő által.

Van azonban egy további faj is, amely szép csendben, kerülve a feltűnést, kegyetlenül megerősödött. Ők a Túlélők Földjének helyi rémei, a Sötét Föld démonai, a Thargodanok! Az alábbi elemzés egy hagyományos környezetre fejlesztett Thargodan pakliról szól, belátva, hogy ennek az etnikumnak az igazi lételeme a veszélyes faj formátum.

Hogyan tanuljuk / tanítsuk a HKK-t?

Először is sietnék leszögezni, hogy nem maguknak a játékszabályoknak megtanulásáról / megtanításáról készült ez a kis értekezés. A játékszabályok elsajátítása, és többé-kevésbé alapos ismerete semmiképp nem mellőzhető a játékhoz, de menet közben a játékosokra óhatatlanul úgyis rá fog rakódni azok többsége, így én nem erről szeretnék beszélni. A szabálykönyv – és különösen a kezdőcsomag szabálykönyve – érthető, átlátható és szájbarágós. Azok is megértik belőle az alapszabályokat, akik most látnak először HKK-lapokat. A szabálykönyv használatát nem fogja helyettesíteni ez az írás, azonban vannak dolgok, amik nincsenek benne a szabálykönyvben.

A szabályok ismertetése helyett tehát sokkal inkább a HKK elsajátításának folyamatát szeretném felvázolni, és néhány gyakorlati tanáccsal ellátni azokat a vállalkozó kedvű ifjakat, és idősebbeket, akik erre a hobbira adják a fejüket. Így írásom első része azoknak szól, akik szeretnének másokat megtanítani a játékra, a második rész pedig azoknak szól, akik még csak most ismerkednek vele.

John McRain: A viadal

A felháborodott alanori népek messze félrehúzódtak az útjából, de ő nem törődött velük. Nem nézett se jobbra, se balra, csak ment előre céltudatosan. Ha valaki csak úgy, felületesen pillantott rá, még azt hihette, hogy nem is látja merre tart, hisz szutykos kámzsája teljesen eltakarta az arcát. De jobb is, hogy nem mutatta meg ábrázatát, mert ha kilétére idejekorán fény derül, hiteles menlevél ide vagy oda, a városőrök valószínűleg rövid úton elfogták, és tömlöcbe vetették volna.

Pedig Korgó Szikra valódi menlevéllel érkezett az Arénához, amit nem is akárki, hanem maga Tráki Vlagyimir, VI. Borax elsőszámú lovagja állított ki a számára. A hírhedt kalandozó még az őfelségétől kapott pecsétgyűrűjét is belenyomta a rozsdaszín záró-viaszba.

Szikra külső megjelenése vitán felül megbotránkozást okozott az Arénába tartó úri népek körében. De nem a koszlott, rongyos ruhái, vérfoltos oldalzsákja, sáros bakancsa, vagy a körülötte lebegő, átható testszag váltotta ki a járókelők undorát, hanem sokkal inkább a csatlósa.

Gyors, mint egy teknős?

Mit gondol egy rutinos, tapasztalt HKK versenyző a teknősökről? Hobbipakli, bosszantó képességű, nevetséges (egyesek szerint egyenesen megvetett) kicsi, lassú lényekkel… Az alant következő értekezés nem versenybeszámoló, és nem is pakli elemzés, hanem inkább kis összefoglaló a teknős-pakli karrierjéről.

Gondolatok a HKK versenyszabályáról

Az alábbi néhány gondolat a HKK versenyélményével kapcsolatban született. Kérünk mindenkit,- aki megtisztel minket a türelmével és végigolvassa,- gondolja végig a leírtakat és ossza meg velük a véleményét egy szavazás keretein belül!

A játék felgyorsult

Ezzel az egyszerű kijelentéssel – azt hiszem – nem nagyon lehet vitába szállni. Természetesen nem azt állítjuk, hogy minden egyes parti mindig gyorsabb az átlagnál, de azt igen, hogy sokkal több 1., 2., 3., körös győzelem esik meg a versenyeken manapság, mint mondjuk 6-8 évvel ezelőtt. Ha ekkora távlatból tekintjük a játékot, akkor ez vitathatatlan.

A lapok átlagos idézési költsége lecsökkent, és ma már szinte elvárás, hogy egy-egy lapnak legyen alternatív felhasználhatósága (Pl: párbaj, áramlás stb), vagy több képessége (Pl: Szikráció, Börphaug, Bomtar könyve stb.)

Mindez azt eredményezi, hogy a játék alapszabálya szerinti VP-regeneráció ma már több lap kijátszását, és több képesség használatát teszi lehetővé ugyanannyi idő (értsd: játékkör) alatt, mint pár évvel ezelőtt.

Mindezek mellett a nem VP-ből kijátszható lapok idézési költsége is drasztikusan lecsökkent. Ma már csak elvétve jelenik meg 2 vagy több építős épület, vagy egynél több szk-ból megidézhető tárgy, aminek ne lehetne helyettesíteni a költségét. Az épületek általában aktívan érkeznek, hogy azonnal működtetni lehessen őket, illetve a nem VP-ből megidézhető lapoknak általában alternatív (helyettesíthető vagy csökkenthető) idézési költségük van.

Mindez nem baj, sőt! Üdvözlendő ez a tendencia, hiszen nagyon fontos fejlődési szakaszát jelenti a játéknak. A játékélmény szempontjából kifejezetten előnyös, ha egyre kevesebb elpasszolt kör esik meg, és minél több döntési helyzet, ha úgy tetszik: „elágazás” jön létre, minél kevesebb idő alatt.

A játék felvázolt és egyértelmű felgyorsulása mellett az alap VP-regeneráció rendszere a játék kezdete, azaz 1995 óta teljesen változatlan. Ez tehát értekezésünk első sarokköve.

Impresszum